Gå til innhold

Gruer meg til nr 2 :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke glede meg, eneste mAnnen min har nevnt ved denne babyen er hvor mye han gleder seg til og drikke når jeg er på sykehus :( og at jeg må ordne barnevakt i et par dager til jenta vår på 4 så han kan drikke. Er så lei den ølen,hver bidige kveld så må jeg gi han en øl eller 3. Dagens og måndens frustrasjon bare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal han drikke når du er på sykehus?? Bare ikke skaff barnevakt! Skal han absolutt drikke når du er på sykehuset får han skaffe barnevakt selv!!

Han høres litt alkis ut.. Og slutt og gi han øl (du skriver at du må gi han øl... bare slutt med det!)

Skrevet

Fordi det er vanlig og ha krympelag når babyen kommer her, om jeg ikke gir så tar han jo selv. Er bare så lei nå :( ihvertfall når han ikke har sagt noe annet enn det i forbindelse med denna babyen.

Skrevet

Herregud, er DET det eneste han tenker på altså? Uff skjønner du er lei altså! Her vi kommer fra er det vanlig at pappaen er hjemme og tar ansvar når mamma er på fødeavdelingen og nettopp har født babyen hans!

Ja, jeg rekner med han finner øl selv om du ikke hadde gitt, men jeg hadde sluttet å gi han det uansett. Og sagt at han må skjerpe seg ellers hadde jeg faktisk ikke gidda å bo sammen med han! Gidder ikke å sitte med en brisen mann hver kveld mens jeg er utslitt etter amming, nattevåk, og sannsynligvis alt husarbeid og stell av ungen du har fra før...

Skrevet

Nei,han blir ikke brisen av 3 øl, og syns alle her har så lett for og si det er bare og flytte. Lurer på hvordan dette blir,jeg får vel bare vente og se. Har tenkt at han kansje ville komme til og nevne baby i en positiv sammenheng etterhvert,men der tok jeg feil! Kun nevnte i forbindelse med alkohol, og at jeg er sliten,nei det kan han ikke forstå siden jeg er jo ute i permisjon nå. Så da har vi bare med og reise på besøk til venner. Nå har vi akkurat kommet hjem fra et besøk jeg ville reise fra halv ni. Men det var bare tull siden jeg jobber jo ikke lenger......trist og lei :( men får prøve og holde humøret oppe :)

Skrevet

Unnskyld at jeg sier dette, men.... Får du virkelig barn med noen som nevner alkohol i fleng, gleder seg til å drikke mens du er på sykehuset m.m? Nei herregud altså. Stakkars barn!

Skrevet

Ja, han nevnte aldri noe sånt med nr 1 men når jeg går med nr 2 nå har det skjedd ja! Men jeg skulle vel bare tatt abort da får det ville vel du gjort?? Og når barnet også var planlagt så mener du vel også st det er riktig og fjerne det du da! Fordi det er nettopp det du skriver!! Nei ærlig talt, hadde jeg visst at det kom til og bli sånn hadde jeg aldri tenkt tanken om nr 2, så bare ti still, og tenk to ganger før du skriver!

Skrevet

Usj da HI, dette er ikke bra... Klarer du å prate med han om dette? Evt vise han innlegget ditt her?

Det høres litt ut som han trenger hjelp, og du kunne nok hatt godt av en å snakke med du også, så du ikke går helt i kjellern.

Han virker lite forståelsesfull, og jeg vil faktisk våge å kalle han alkoholiker om han må ha øl hver eneste dag. Jeg er oppvokst med en, så jeg vet hvordan det kan være.

Kunne du kanskje pratet med jordmor om dette? Hva med en time eller 4 hos familievernkontoret?

Hvis du ikke vil gå fra han, så må dere ordne opp i dette, for sånn kan ikke du og barna ha det. Hvis du vil gå ifra han, så finnes det hjelp å få for deg og barna.

Ikke grue deg til nr 2 kommer, for dette klarer du utmerket om du bare begynner å sortere litt følelser og tanker :-) Har du lenge igjen til termin? Hvor gammel er barn nr 1?

Han må forstå at han ikke kan holde på sånn her, hverken med alkoholen, eller slik han driver og ikke gir deg forståelse for å være gravid småbarnsmor med ALT det innebærer. Du har lov til å være sliten, det er jo nesten en selvfølge at du er det akkurat nå, det har ikke noe å si at du er i permisjon.

Prat med han, si at dette kan du ikke leve med, dere må komme til en enighet.

personlig hadde jeg vel blitt ganske så sint om jeg var deg, jeg hadde ikke akseptert slik oppførsel fra min kjære og mine barns far.

masse lykke til med barn,baby og mannen din :-)

Skrevet

Hei, har prøvd og snakke med han men han tuller det bare vekk eller blir sur. Han er ikke flink til og snakke, familievernkontor er visst helt uaktuelt da får det heller bli over som han selv sier. Jenta vår er 4 år, og har termin om 15 dager. Han rører aldri alkohol når det er barn til stede. Så henne har ikke merket noe til det, men vil ha en slutt på det selv om han venter til hun sover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...