Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Ikke meg slik at det er sagt. En venninne av meg har to kastrerte hun katter. Naboen har truet med å ta livet av dem flere ganger. Påstår at de tisser i stolene ute, og springer i blomsterbeddene. Har ikke sett dem, men mener det må være dem... Uansett, venninnen min prøver å følge med på dem, men er jo ikke så lett. Hun har prøvd å holde de inne i perioder, men de har jo lyst å ut. Noen med gode råd til henne? Hun blir jo litt fortvilet, og er livredd for at naboen nå skal slå de ihjel.
Gjest Miryks Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Be naboen investere i en Ssscat!, og plasser den i blomsterbedet. Uansett hvilken katt det det er som reker i bedet/pisser i stolen, så vil de holde seg unna etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 Ta en prat med politi. Antageligvis gjør de ingenting og helt sikkert blir det henlagt - men uansett er dyremishandling ulovlig. Og har det kommet anmeldelse på trakassering - så stilles det sterkt om en av kattene skulle blitt torturert. Politi er en fin løsning, selv om mye blir henlagt. I det minste kan man få råd.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #4 Skrevet 22. juni 2012 Uff, ingen lett situasjon. Er veldig glad i katter jeg, men kan heller ikke fordra at disse nabokattene driter i sandkasse og blomsterbed, sover i hagemøblene o.l. så jeg forstår naboen veldig godt også. Kan selvfølgelig ikke slå ihjel nabokattene, men om det er mennesker som ikke liker katter skjønner jeg godt at de er frustrerte over å bli pådyttet katter de ikke ønsker.. Ingen gode råd egentlig, naboene får prøve forskjellige katt-vekk midler i håp om at kattene holder seg unna.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #5 Skrevet 22. juni 2012 Be naboen investere i en Ssscat!, og plasser den i blomsterbedet. Uansett hvilken katt det det er som reker i bedet/pisser i stolen, så vil de holde seg unna etterhvert. Svært sjeldent at steriliserte hun katter pisser på møbler. i bedet er en annen ting. Hun får sjekke at de ikke lider av uvi eller noe i den retningen, da hender det at katter tisser inne/på møbler osv
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #6 Skrevet 22. juni 2012 Be naboen investere i en Ssscat!, og plasser den i blomsterbedet. Uansett hvilken katt det det er som reker i bedet/pisser i stolen, så vil de holde seg unna etterhvert. Smart! Skal tipse henne med engang
Gjest Miryks Skrevet 22. juni 2012 #7 Skrevet 22. juni 2012 Be naboen investere i en Ssscat!, og plasser den i blomsterbedet. Uansett hvilken katt det det er som reker i bedet/pisser i stolen, så vil de holde seg unna etterhvert. Svært sjeldent at steriliserte hun katter pisser på møbler. i bedet er en annen ting. Hun får sjekke at de ikke lider av uvi eller noe i den retningen, da hender det at katter tisser inne/på møbler osv Les da; UANSETT hvilken katt det er som pisser i stolene, så vil de holde seg unna. Kastrert eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå