Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Min skjønne gutt har blitt vanskelig de siste ukene. Prøver seg, snakker stygt, svarer osv. Han har aldri gjort det tidligere, noen andre med 5 åringer som har det lignende? Stort sett er det mot meg, men noen ganger også mot pappa (vi er sammen). Bare snill og flink i barnehagen, så dette er kun hjemme.
Ludviksmamma Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 5 års trass finnes, ja... også 15 års trass, og 25 års trass... ikke gi deg, stå på, forklar poden at denne type oppførsel ikke er akseptabel, gi ros og gi konsekvenser... det går over...
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 5 års trass finnes, ja... også 15 års trass, og 25 års trass... ikke gi deg, stå på, forklar poden at denne type oppførsel ikke er akseptabel, gi ros og gi konsekvenser... det går over... Hehe, helt vanlig:-) Har en 5 åring her, og hun er i sin 2 trassalder for tiden. Slitsomt, men heldigvis kun periodisk:)
lille sprelle Skrevet 22. juni 2012 #4 Skrevet 22. juni 2012 Trass finnes i alle aldre (også hos voksne). Det sies at første pubertet er ved ca 6 år.... aner ikke hva det egentlig er ment som, men.... Så må man som forelder velge hvor mye man skal bøye viljen til de små, for det er jo egentlig en blanding av grensetesting og frigjøring fra foreldrene. Ikke så lett bestandig.
Gjest sug lut Skrevet 22. juni 2012 #5 Skrevet 22. juni 2012 5 års trass finnes, ja... også 15 års trass, og 25 års trass... ikke gi deg, stå på, forklar poden at denne type oppførsel ikke er akseptabel, gi ros og gi konsekvenser... det går over... Jepp, det finnes alltid trass. Det er det eneste som er sikkert her i verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå