Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Har tatt buss de siste ukene og to ganger har jeg blitt vitne til: - At en gjeng med unger gikk på bussen på vei til sentrum ( De var kanskje 9-10 år). Noen var norske, andre afrikanske. De bråkte noe innmari på bussen, ropte og skrek og plinget på stoppknappen for hvert busstopp kun for moro skyld. Sjåføren ble sur og kastet de nesten av..Da unnskyldte de seg og ba han kjøre videre. Men de fikk sitte på helt til sentrum da selv om de plinga på knappen for hvert eneste j*vla stopp. - At en gjeng ungdommer (14-15 år) skulle gå på bussen, dette var en annen dag, og hadde fyrt på en avis som det enda røk av når bussen stoppet ved busstoppet. Det oset røyk inne i skuret.. Sjåføren ble forbanna og truet med å ringe politiet.. Igjen, dette var afrikanske ungdommer, men kanskje tilfeldig?! Har enkelte utenlandske barn oppmerksomhets behov, eller bare dårlig oppdragelse, eller gjelder dette mange barn generelt?! Jeg ble flau på deres vegne ihvertfall, hadde skjemtes om det var mine barn..Nå blir jeg vel kalt rasist, men men.. Tilfeldige observasjoner.
Katteskinnet Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Har dessverre sett mye av det samme selv, og det er jo trist at enkelte ødelegger så voldsomt for andre. Noen er jo slik at de omtrent vil leve opp til fordommene, dessverre.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 Det er ingenting som skal til før man blir kalt rasist i Norge! Bare det uskyldige du har skrevet der, er det sikkert noen som kommer til å mene at det var rasistisk.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #5 Skrevet 22. juni 2012 Jeg hadde en opplevelse på bussen i dag med tre afrikanske tenåringsjenter ca 16 år. Jeg er 30 dager unna termin har bekkenløsning som har krevd krykker av meg store deler av svangerskapet, nå har tulla gått ned i bekkenet og stabilisert litt så jeg hadde ikke krykker i dag. Stor er jeg, vaggende er jeg og de fleste ser at dette er rimelig tungt.. Jeg gikk på først, gikk mot de plassene som er forbeholdt gamle, gravide og hc. Like før jeg er fremme kommer de tre jentene inn bakveien i bussen og avskjærer meg helt og setter seg rett foran meg på disse plassene. Ler høyt! Det var heldigvis ledig lengre bak, ikke er det heller poenget. Hvor er respekten for andre? Jeg spør som deg hi, er det dårlig oppdragelse?
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 22. juni 2012 #6 Skrevet 22. juni 2012 Akkurat det med plingingen på hvert enkelt busstopp er "vanlig" i den alderen. Tøffer seg for hverandre osv. At det er flere innvandrer barn som oppfører seg slik har ikke jeg merket meg. Synes de fleste ungdommene i den alderen oppfører seg slik. Hyler og skriker på bussen, flytter seg ikke for eldre, plinger hele tiden. Typisk fjortis oppførsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå