Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Det er faktisk ganske sykt, det jeg leser her inne. Inntrykket jeg sitter igjen med er slik: ABB, vi skal ikke hate, vi skal stå samlet som en nasjon, vise kjærlighet osv.... Hele Norge hadde en flott reaksjon her, så det er ikke det jeg mener. MEN, om dere ikke får de pengene dere mener dere har krav på, DA er det ikke mye kjærlighet å finne! Og skulle dere få de pengene dere mener dere skal ha, er det for lite!! I de aller fleste samfunn hadde mange av dere falt helt utenfor, da nesten ingen har de flotte velferdsordningene vi har her i landet. Hvorfor går det ikke an å sette pris på det man får, istedenfor å forvente å bli rik på å være arb.ufør/ikke gidde å jobbe. Skal man bli rik så er utdannelse og jobb den rette veien å gå. Ikke NAV. Og nei, jeg ser ikke ned på de som FAKTISK ER arb.ufør, men mener likevel at selv de ville i mange andre samfunn falt helt utenfor, og bør sette pris på at de slipper det her i landet! Og dere som ikke gidder, for joda, dere finnes det nok av, dere må bare ta dere sammen, eller holde munn! Men, mye vill ha mer.... Og nei, jeg er ikke rik, jeg er fulltidsstudent og blir det en del år til. For min del setter jeg umåtelig stor pris på lånekassen, og mulighetene den gir meg som jeg ikke hadde hatt uten!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Hæ?? "Hat å normenn"? Skjønner ikke hva overskriften betyr, gidder ikke lese innlegget.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 så du sammenligner ABB med Nav klienter som syter? Jaja.. Skjønte helt ærlig ikke innlegget ditt.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #6 Skrevet 22. juni 2012 Gikk litt fort i hovedinnlegget, sammenlikner selvfølgelig ikke Nav klienter og AAB, men en mann som gjør så mye skade, og så ondskapsfulle handlinger klarer vi å heve oss over. Men om vi ikke får pengene for ikke noe, fordi vi er så heldige at vi lever i et velferdssamfunn, DA kommer hatet frem i de aller fleste, istedenfor at man klarer å se hvor heldig man faktisk er... Hat OG nordmenn skulle det selvfølgelig stå i overskriften HI
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #7 Skrevet 22. juni 2012 Gikk litt fort i hovedinnlegget, sammenlikner selvfølgelig ikke Nav klienter og AAB, men en mann som gjør så mye skade, og så ondskapsfulle handlinger klarer vi å heve oss over. Men om vi ikke får pengene for ikke noe, fordi vi er så heldige at vi lever i et velferdssamfunn, DA kommer hatet frem i de aller fleste, istedenfor at man klarer å se hvor heldig man faktisk er... Hat OG nordmenn skulle det selvfølgelig stå i overskriften HI Ja, vi er heldige, men når man ikke får pengene sine, som man har krav på, om det er lønn fra arbeidsgiver eller sykepenger fra NAV så har man faktisk lov til å heve stemmen. Det er vi alle som drifter velferdssamfunnet og NAV jobber FOR oss. Når det er sakt så er det ganske så smakløst av deg å sammenligne og å sette opp ABB mor brukere av NAV. Synes du virkelig at NAV-brukere, som forøvrig også er mottagere av fødselspenger (som du sikkert også har mottatt) og barnetrygd (som du sikkert også mottar), fortjener det? Fortjener DU som NAV bruker å bli sammenlignet med ABB??
OssTre<3 Skrevet 22. juni 2012 #8 Skrevet 22. juni 2012 Syns det sammenligningen var helt på tryne, men men, hver sitt synspunkt. Nå syns jeg du ser litt trangt på det. Ja vi har ett kjempe velferdssystem, men hadde jeg skulle få f.eks. 20.000 fra NAV pga skade skjedd på jobben eller hva som helst, og jeg da hadde mottatt 13.000 så hadde jeg ringt og klagd og ja blitt irritert. Regninger skal betales og andre innkjøp trenger kanskje og bli gjort. Og mange av oss, har virkelig jobbet for at vi skal ha det slik: "Hvis vi blir syke, ønsker vi at vi skal få behandling på sykehus. Vi som bor i Norge har alle glede og nytte av mange velferdsordninger i samfunnet. Dette koster penger. Mange penger. Derfor er det viktig at alle er med på å betale. Dette gjør vi ved å betale skatt"
lol:-) Skrevet 22. juni 2012 #9 Skrevet 22. juni 2012 Gikk litt fort i hovedinnlegget, sammenlikner selvfølgelig ikke Nav klienter og AAB, men en mann som gjør så mye skade, og så ondskapsfulle handlinger klarer vi å heve oss over. Men om vi ikke får pengene for ikke noe, fordi vi er så heldige at vi lever i et velferdssamfunn, DA kommer hatet frem i de aller fleste, istedenfor at man klarer å se hvor heldig man faktisk er... Hat OG nordmenn skulle det selvfølgelig stå i overskriften HI Ja, vi er heldige, men når man ikke får pengene sine, som man har krav på, om det er lønn fra arbeidsgiver eller sykepenger fra NAV så har man faktisk lov til å heve stemmen. Det er vi alle som drifter velferdssamfunnet og NAV jobber FOR oss. Når det er sakt så er det ganske så smakløst av deg å sammenligne og å sette opp ABB mor brukere av NAV. Synes du virkelig at NAV-brukere, som forøvrig også er mottagere av fødselspenger (som du sikkert også har mottatt) og barnetrygd (som du sikkert også mottar), fortjener det? Fortjener DU som NAV bruker å bli sammenlignet med ABB?? Man må jo ikke tolke det hun sier, som at hun sammenligner NAV-brukere med abb heller da... Tar en klisje...Det er pokker meg ikke rart at det er krig i verden!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #10 Skrevet 22. juni 2012 "Det er pokker meg ikke rart at det er krig i verden!" G J E S P ! Det tåpelige argumentet kan man bruke for å hitle enhver diskusjon. Liker du ikke debatten så drit i å delta da.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. juni 2012 #11 Skrevet 22. juni 2012 Jeg blir så provosert når du HI mener at de som er arbeidsufør ikke gidder å jobbe! Tror du virkelig at de som er arbeidsuføre syns det er flott og fin og det å være syk er bare noe vi later som vi er? Takk for den!
lol:-) Skrevet 22. juni 2012 #12 Skrevet 22. juni 2012 "Det er pokker meg ikke rart at det er krig i verden!" G J E S P ! Det tåpelige argumentet kan man bruke for å hitle enhver diskusjon. Liker du ikke debatten så drit i å delta da. Men jeg deltok ikke i debatten...jeg sa bare at man ikke trengte å tolke det slik:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå