Gjest Mammantil2prinser Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Hei jeg bare lurer på hvor tidlig det er mulig å få svangerskapsforgiftning jeg? Har lest fra 20 uker, jeg er 18 uker og kjenner jeg begynner å bli litt bekymret nå Fikk svangerskapsforgiftning med storebror også og hadde da de samme symptomene jeg har begynt å få nå. Vondt i hodet, ser veeeldig skurrete, begynt å hovne opp i kroppen. Jeg vet jo at eneste måte å utelukke dette på er jo ved å gå til legen. Men jeg bare lurer på HVIS det skulle vise seg å være svangerskapsforgiftning, hva gjør de når man er så "kort" på vei? De avslutter vell ikke graviditeten? Fordi da tørr jeg ikke ringe å si jeg mistenker dette:( Noen som har erfaring ang dette? Tusen takk:)
Mamma til tre gutter Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Nei dei avslutter ikkje svangerskapet.. Men du blir sjukemeldt. Blir nøye fulgt opp, får et medisiner.. Så du bør ringe legen. Dei er der får å få svangerskapet til å gå bra.. Lover deg.. Ring med en gang.. Lykke til
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 Nei dei avslutter ikkje svangerskapet.. Men du blir sjukemeldt. Blir nøye fulgt opp, får et medisiner.. Så du bør ringe legen. Dei er der får å få svangerskapet til å gå bra.. Lover deg.. Ring med en gang.. Lykke til TUUUSEN takk for svar! godt å høre at de ikke avslutter svangerskapet! Jeg ligger å slapper av på benken nå, har tatt noe smertestillende til hodet. Får se hvordan det et etter helgen så ringer jeg nok da. Bedre å være på den sikre siden uansett:)
Mamma til tre gutter Skrevet 22. juni 2012 #4 Skrevet 22. juni 2012 Ja er mykje bedre å være på den sikre siden.. Jordmødre og legene er der for deg, husk det..
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 22. juni 2012 #5 Skrevet 22. juni 2012 Ja, det er de:) men er bare det at har skrekken fra forrige gang. Da ingen tok det alvorlig før det ble ALVORLIG
Mamma til tre gutter Skrevet 22. juni 2012 #6 Skrevet 22. juni 2012 Men nå veit dei at du hadde det så da bør dei følge deg opp. Og det er som kjenner på kroppen.. Så prat med dem
Rediken Skrevet 22. juni 2012 #7 Skrevet 22. juni 2012 Heisann, jeg fikk svangerskapsforgiftning litt seinere i svangerskapet enn du er nå, men uansett litt for tidlig til å føde. Da blei jeg innlagt på sykehuset og satt på blodtrykksmedisiner, i tillegg holdt de meg veldig rolig for å prøve å holde det i "sjakk" lengst mulig. Slik babyen fikk vokse litt lenger i magen:) Alt gikk superfint! Kontakt lege eller jordmor, de vil aldri få noen til å "tvangsabortere", men heller hjelpe deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå