Gå til innhold

Hva hadde du gjort om dette var en av dine unger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har han gjort?

Skrevet

Men hva har han gjort?

Mulig du mangler en link ;)

Skrevet

Hadde en av de vært min gutt så skulle han fått personlig møtt opp hos den dama (og jeg skulle selvsagt vært med slik at jeg visste at han ikke kunne sno seg unna) og bedt om unnskyldning.

I tillegg skulle han fått "jobbet" hos henne gratis i lang lang tid fremover med ulike gjøremål og tjenester for henne i det håp at han skulle ha blitt kjent med dama og fått et godt forhold til henne. (det måtte selvfølgelig vært dersom hun dama hadde takket ja til det)

Desverre så er vel bare dette ett av mange eksempler på mobbing og jeg får vondt i magen av å tenke på alle som blir mobbet, både voksne og barn, hver eneste dag.

Skrevet

Hadde sendt gutten til en sommercamp for vanskelige ungdom, eller kostskole i England.

Og null kontakt med de venne. Inndratt alt av medier.

Måtte også arbeidet for damen etterpå.

Skrevet

Hadde måtte trappet opp hos dama og sagt unnskyld og de hadde måtte arbeidet for hun ganske lenge og alle bruk av media og nett hadde vært svært kontrollert. Hadde nok også fått noen i politiet til å ta en ordentlig samtale med de for å få de til å forstå hva de hadde gjort!

Skrevet

Skulle vært egne skoler for mobbere, hvor de kunne mobbe hverandre,istedet for tilfeldige ofre.

Skrevet

Jeg hadde gitt han husarrest for resten av sommeren, og samtidig stilt han til rådighet for hjelp i hus og hage over sommeren, hos det stakkars offeret.

(En unnskyldnig til offeret er en selvfølge).

Skrevet

Enig. Godt gammeldags straffearbeid, men på en lærerik måte. Siden dette er usa ville det vært passende å for eksempel ta han med for å hjelpe hjemløse og fattige hver lørdag og søndag. Jeg ville da ha vært med selv, for å være sikker på å få inn i hodet hans hva familiens verdier er, og hvordan vi behandler våre medmennesker. I tillegg skulle han selv ha måttet kjøpe og betale for en stor bukett blomster, enten han hadde oppsparte penger, eller måtte låne av kommende lommepenger, (noe han ikke ville få mye av på en stund) og så skulle han få overrekke dem til henne personlig, med en skikkelig unnskyldning. Og siden hun sier hun mener husarrest er en riktig straff, ville jeg ha gitt det også i en periode, med unntak for fornuftige og karakterbyggende aktiviteter, som jeg selv ville ha vært tilstede på. Og inndragelse av internettprivilegier og telefon i et år. Om nødvendig kunne han lånt en virkelig gammel en som bare kan ringes med, låst til hjemmenummer og nødnummer.

Skrevet

Hadde jeg vært den dama hadde ikke de guttene fått satt sin fot i min hage eller i mitt hus noengang. Hadde aldri orket at de skulle jobbe hos meg som straff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...