Lettie Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Har dere oppdaget legelisten.no?? Man kan vurdere de man har hatt/har som fastlege! Synes det var ganske genialt! Savnet noe sånt da jeg byttet fastlege for ikke så lenge siden!
Kosemosepose Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Veldig bra! Har gitt min faslege den vurderingen han fortjener - og så at det ikke var bare meg som er fornøyd - min fastlege er vurdert som nr 1 i min kommune :-)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 Kan jeg bare evaluere min nåværende fastlege (som er helt super) eller kan jeg også legge inn en evaluering av han talentløse legen jeg byttet fra sist?
Gjest sug lut Skrevet 22. juni 2012 #4 Skrevet 22. juni 2012 Jeg synes den type liste er forkastelig og en offentlig gapestokk. Har man reelle innvendinger mot sin lege klager man formelt.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 22. juni 2012 #5 Skrevet 22. juni 2012 Jeg synes den type liste er forkastelig og en offentlig gapestokk. Har man reelle innvendinger mot sin lege klager man formelt. Helt enig! Synes ikke noe om slike lister.
Kosemosepose Skrevet 22. juni 2012 #6 Skrevet 22. juni 2012 Du kan evaluere den legen du vil. Alle vurderinger blir gjennomgått før de legges ut.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #7 Skrevet 22. juni 2012 Synes det er bra. Hvis man klager internt, kommer man ingen vei. Selv ved grove feil er det svært sjeldent at det får konsekvenser for legene, om det er fordi det er manko på fastleger i Norge generelt eller av andre grunner, vites ikke. Så synes det er greit med slike evalueringer! Det burde vært slikt på jordmødre også, slik at man vet hva man har i vente hvis man treffer på den og den. Serien "jordmødrene" på NRK hjalp meg mye da jeg skulle ha 2. mann, siden hun sure-sure jordmora jeg møtte var akkurat som i serien, og jeg visste hva jeg kunne forvente, og ba om å bytte med en gang.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #8 Skrevet 22. juni 2012 Jeg synes den type liste er forkastelig og en offentlig gapestokk. Har man reelle innvendinger mot sin lege klager man formelt. Helt enig! Synes ikke noe om slike lister. På samme måte som for alle varer og tjenester, eksisterer omdømme for de forskjellige aktører i næringen. Legetjenester er nettopp tjenester som ytes til befolkningen og som det betales for. På samme måte som det er lov å skrive om den dårlige opplevelsen man har hatt i en butikk, på nettside osv, bør det være mulig å gi "karakter" til en lege? Eller blir legene fortsatt sett på som hellig ku som gjør alt riktig?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #9 Skrevet 22. juni 2012 Jeg synes den type liste er forkastelig og en offentlig gapestokk. Har man reelle innvendinger mot sin lege klager man formelt. Etter å ha blitt skjelt ut av en lege fordi jeg ble alvorlig, akutt syk (forstå det den som kan...) er jeg veldig glad for å kunne advare andre mot denne legen. Han beklaget ikke engang da jeg fikk en diagnose og medisiner av spesialist. Hjelper lite å klage noen inn til fylkeslegen.
Lettie Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2012 Kan jeg bare evaluere min nåværende fastlege (som er helt super) eller kan jeg også legge inn en evaluering av han talentløse legen jeg byttet fra sist? Du kan vurdere alle du har hatt og han/hun du har nå
Lettie Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 22. juni 2012 Synes det er bra. Hvis man klager internt, kommer man ingen vei. Selv ved grove feil er det svært sjeldent at det får konsekvenser for legene, om det er fordi det er manko på fastleger i Norge generelt eller av andre grunner, vites ikke. Så synes det er greit med slike evalueringer! Det burde vært slikt på jordmødre også, slik at man vet hva man har i vente hvis man treffer på den og den. Serien "jordmødrene" på NRK hjalp meg mye da jeg skulle ha 2. mann, siden hun sure-sure jordmora jeg møtte var akkurat som i serien, og jeg visste hva jeg kunne forvente, og ba om å bytte med en gang. Send inn forslag om det! Jeg er helt enig. Jeg skulle så gjerne vært noen møte med dårlig helsepersonell foruten, og andre kan jeg ikke få anbefalt nok! Jeg gruet meg helt sykt første gang jeg skulle til gynekolog. Tenk om jeg kunne lest om han på en sånn type side, så hadde jeg ikke trengt å grue meg! Han er jo helt super!!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #13 Skrevet 22. juni 2012 Fanstastisk! Min nåværende lege har fått en kommentar, og den er dårlig. Forstår jeg ikke da jeg er meget fornøyd. Men vi er alle forskjellige. Jeg har byttet leger en del, hun jeg har nå er den jeg er mest fornøyd med.
Gjest sug lut Skrevet 22. juni 2012 #14 Skrevet 22. juni 2012 Synes det er bra. Hvis man klager internt, kommer man ingen vei. Selv ved grove feil er det svært sjeldent at det får konsekvenser for legene, om det er fordi det er manko på fastleger i Norge generelt eller av andre grunner, vites ikke. Så synes det er greit med slike evalueringer! Det burde vært slikt på jordmødre også, slik at man vet hva man har i vente hvis man treffer på den og den. Serien "jordmødrene" på NRK hjalp meg mye da jeg skulle ha 2. mann, siden hun sure-sure jordmora jeg møtte var akkurat som i serien, og jeg visste hva jeg kunne forvente, og ba om å bytte med en gang. Ville du like å bli gjenstand for offentlig karaktersetting på denne måten, tilgjengelig for alle men anonym? Neppe.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #15 Skrevet 22. juni 2012 Fanstastisk! Min nåværende lege har fått en kommentar, og den er dårlig. Forstår jeg ikke da jeg er meget fornøyd. Men vi er alle forskjellige. Jeg har byttet leger en del, hun jeg har nå er den jeg er mest fornøyd med. Det kommer til å jevne seg ut når det strømmer inn med vurderinger/kommentarer
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #16 Skrevet 22. juni 2012 Synes det er bra. Hvis man klager internt, kommer man ingen vei. Selv ved grove feil er det svært sjeldent at det får konsekvenser for legene, om det er fordi det er manko på fastleger i Norge generelt eller av andre grunner, vites ikke. Så synes det er greit med slike evalueringer! Det burde vært slikt på jordmødre også, slik at man vet hva man har i vente hvis man treffer på den og den. Serien "jordmødrene" på NRK hjalp meg mye da jeg skulle ha 2. mann, siden hun sure-sure jordmora jeg møtte var akkurat som i serien, og jeg visste hva jeg kunne forvente, og ba om å bytte med en gang. Ville du like å bli gjenstand for offentlig karaktersetting på denne måten, tilgjengelig for alle men anonym? Neppe. Hadde faktisk ikke gjort meg noen verdens ting. Hadde jeg jobbet i helsevesenet hadde jeg møtt mennesker med omsorg og forståelse, uanvhengig om jeg kunne hjelpe de eller ikke. Nå yter jeg service uansett, men tenk så viktig det er for de som jobber innen helse som møter så mange mennesker i sårbare situasjoner! Og tenk, nå får de fantastiske menneskene som virkelig fortjener det sin hyllest Hver gang jeg går fra fastlegen min tenker jeg: For et fantastisk menneske han er!! Det føles godt å endelig kunne skrive noe tilbake til han som både han og andre forhåpentligvis leser Jeg har anbefalt legen til kjempemange, og nå kan jeg jo også se at andre som bruker han er strålende fornøyd, han har bare toppkarakterer. Så da anbefaler jeg han videre med ENDA bedre samvittighet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå