Gå til innhold

Bruke sykt barn dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla skal begynne i barnehagen i august Far er nettopp ferdig med permisjonen. Planen var at vi skulle bruke besteforeldrene de dagene begge var på jobb Jeg jobber turnus, så har mye fri midt i uka.

Nå skal jeg opereres og får ikke lov å løfte på noen uker.

Har far noe "rett" på fri eller må vi bruke av sykt barn dagene? For legen har vel ikke lov å sykemelde han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal da aldeles ikke bruke sykt barn-dager dersom barnet ditt ikke er sykt??!!!

Og legen kan ikke sykmelde med mindre han er syk.

Fri uten lønn, evt ta ut ferie er alternativet.

Skrevet
Du skal da aldeles ikke bruke sykt barn-dager dersom barnet ditt ikke er sykt??!!! Og legen kan ikke sykmelde med mindre han er syk. Fri uten lønn, evt ta ut ferie er alternativet.

Ikke om "barnepasser" er syk heller? Mente det var lov?

Skrevet
Du skal da aldeles ikke bruke sykt barn-dager dersom barnet ditt ikke er sykt??!!! Og legen kan ikke sykmelde med mindre han er syk. Fri uten lønn, evt ta ut ferie er alternativet.
Ikke om "barnepasser" er syk heller? Mente det var lov?

Det er lov :-)

Skrevet

Man kan bruke sykt barn dager ved "barnepassers sykdom". Det er fullt lovlig.

Skrevet

Kjære deg, så hissig! Om du klarer å roe deg ned og skjønne hva du leser, vil du se at det er mor som skulle passet barnet som er syk, og da kan far være hjemme med "syk barnepasser" dag.

Er det viktigere for deg å "arrestere" noen enn å svare riktig? Om du ikke vet hva du snakker om, foreslår jeg at du tier stille!

Skrevet

Men er barnepasser syk da??!!!

Skrevet
Kjære deg, så hissig! Om du klarer å roe deg ned og skjønne hva du leser, vil du se at det er mor som skulle passet barnet som er syk, og da kan far være hjemme med "syk barnepasser" dag. Er det viktigere for deg å "arrestere" noen enn å svare riktig? Om du ikke vet hva du snakker om, foreslår jeg at du tier stille!

Les slv du.

MOR skal oppereres og ungen skal ha tilvenning i bhg.

Man kan ikke bruke syk barnepasser dager til tilvenning i bhg.

Annen anynym

Gjest Morn du
Skrevet

Barnepasser, som er mor, skal opereres, og kan ikke løfte. Da er vel barnepasser syk, eller?

Skrevet

Har du problemer med leseforståelsen?

Skrevet
Kjære deg, så hissig! Om du klarer å roe deg ned og skjønne hva du leser, vil du se at det er mor som skulle passet barnet som er syk, og da kan far være hjemme med "syk barnepasser" dag. Er det viktigere for deg å "arrestere" noen enn å svare riktig? Om du ikke vet hva du snakker om, foreslår jeg at du tier stille!
Les slv du. MOR skal oppereres og ungen skal ha tilvenning i bhg. Man kan ikke bruke syk barnepasser dager til tilvenning i bhg. Annen anynym

Hvor ser du at barnet skal ha tilvenning i barnehagen? Barnet skal begynne i barnehagen i august, far er nettopp ferdig med permisjon og frem til barnehageoppstart var det planlagt at mor skulle passe barnet de dagene hun har fri og besteforeldre de andre dagene. Derfor lurer HI på om far kan være hjemme med "syk barnepasser dag", de dagene det var meningen at mor skulle passet barnet.

Var det virkelig så vanskelig å skjønne dette?

Og jeg er ikke HI, men en som evner å skjønne det jeg leser uten å legge vrangviljen til!

Skrevet
Barnepasser, som er mor, skal opereres, og kan ikke løfte. Da er vel barnepasser syk, eller?

Mor er ikke barnepasser når ungen har tilvenning i bhg. Far kan ta tilvenningen i bhg og derfor kan de ikke bruke syk barnepasser.

Skrevet
Har du problemer med leseforståelsen?

Jeg skal operes neste uke.....barnet har ikke tilvenning før i august.

HI

Skrevet

Han kan bruke av de 10 sykt barndagene han har. Husn akt de er for i hele år og går han fri må han bruke ferie eller ubetalt permisjon.

Skrevet

Det er skremmende å se hvor dårlig leseforståelse voksne folk har!

Dere lager deres egen oppfatning om hva hi mener, istede for å lese det som virkelig står i innlegget.

Er det en bevisst måte for å finne noe å angripe HI på, eller evner dere bare ikke å forstå en skrevet tekst?

Dette gjelder ikke bare dette innlegget, men er gjengs i mange debatter som går her inne.

Det er ikke rart at det blir mye konflikter i samfunnet når så mange ikke evner å ta til seg hva andre virkelig mener, men ilegger andre meninger og syn som ikke stemmer.

# 6 og 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...