Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #1 Skrevet 22. juni 2012 Jeg har ei jente på 14 mnder, og lurer på om det er for tidlig å prøve denne sommeren eller om det er ok? Vesla gikk på potte en periode, da var hun 8-9 mnder. Hun både tisset og bæsjet på potta, og det var oftere hun gjorde noe der enn at hun ikke gjorde noe der. Med en gang jeg puttet henne på potta første gang, så bæsjet hun der, og jeg var så stolt. Men dumme meg nevnte dette for helsesøster, og hun sa at dette var nok helt tilfeldig, så det var ikke noe poeng å fortsette. Nå angrer jeg jo såklart på at jeg hørte på henne, men men.. Noen som har noen erfaringer å dele? Evt hvordan gikk dere fram, fikk de bellønning eller kun ros? Ta av bleia med en gang eller gradvis? Takk for alle svar! :-)
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #2 Skrevet 22. juni 2012 Det er først i 2-årsalderen at barnet får god blærekontroll og skjønner sammenhengen mellom den følelsen de får når de må tisse, det å si fra og å klare å holde igjen til de må på do. Du kan kanskje få henne til å "slutte" som ved å konstant overvåke henne for å se etter tegn på om hun må på do, men det kan være ganske slitsomt, både for deg og for henne.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #3 Skrevet 22. juni 2012 Datteren min sluttet da hun var 2,5 år, men kunne nok klart det lenge før om vi hadde "giddet". En dae jeg kjenner har 7 barn. Alle var tørre til de var 1 år, så er absolutt mulig. Før var jo barn mye tidligere tørre enn nå. Bare tull at 3-4 åringer bruker bleie egentlig
lille sprelle Skrevet 22. juni 2012 #4 Skrevet 22. juni 2012 Det er bare å begynne! Ta det som en lek og ikke vent resultater. En dag kommer de likevel. Lag pottestund til kosestund. Lykke til!
Liljekonvall<3 Skrevet 22. juni 2012 #5 Skrevet 22. juni 2012 Min var tørr to mnd før han fylte 2 år. Tørr på natta da han fylte 2 1/2. Han kunne nok også vært tørr før, han har sagt i fra at han må tisse siden han var 15-16 mnd.. Så det er fullt mulig! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå