Gå til innhold

MMR causes autism, proven in Italian court case

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, siden ETT barn har fått bivirkning, selv om sykdommen like greit kunne ligge latent og bli utløst av vaksinen, så er det kjempefarlig å ta MMR. Jeg har 2 unger som har fått MMR, og ingen av dem er autistiske. Er det bevis for at INGEN får autisme da? Siden mine to er friske?

Uff.

Skrevet

De lærde strides... Men sykdommene hvis man ikke vaksineres, hva medfølger de? Villig til å gamble?

Skrevet

Dette er ikke akkurat nytt stoff, det har vært spekulert i det i årevis.

Skrevet
Jepp, siden ETT barn har fått bivirkning, selv om sykdommen like greit kunne ligge latent og bli utløst av vaksinen, så er det kjempefarlig å ta MMR. Jeg har 2 unger som har fått MMR, og ingen av dem er autistiske. Er det bevis for at INGEN får autisme da? Siden mine to er friske? Uff.

Saklig

Skrevet

Så var ikke ballen død alikevell. Vi skippet MMR vaksinen når barna var små, men gav den før de begynte på skolen. Var kanskje ikke så dumt å vente, når alt kommer til alt.

Skrevet
Jepp, siden ETT barn har fått bivirkning, selv om sykdommen like greit kunne ligge latent og bli utløst av vaksinen, så er det kjempefarlig å ta MMR. Jeg har 2 unger som har fått MMR, og ingen av dem er autistiske. Er det bevis for at INGEN får autisme da? Siden mine to er friske? Uff.
Saklig

Ja, like saklig som hovedinnlegget!

Skrevet
De lærde strides... Men sykdommene hvis man ikke vaksineres, hva medfølger de? Villig til å gamble?

Trenger ikke gamble. Det finnes andre vaksiner som beskytter mot disse sykdommene. Ulempen er at da må en stikke 3 ganger. Husker mange valgte å gjøre det på denne måten etter Tv2 hadde tatt opp denne saken.

Skrevet

Foreldre som får barn med funksjonshemminger har ofte et stort behov for å``skylde``på noe.Aldri blitt bevist at vaksiner gir autisme eller andre alvorlige hjerneskader.Har mere tro på at skader kan skje i fosterliv og hvertfall under fødsel.Det er stor sjanse for hjerneskade CP osv under fødsel,vi slutter da ikke å føde for det..Heller gi vaksiner enn at barnet mitt får polio eller meslinger på sydentur og dør av det! De foreldrene i den rettsaken var heldige da,nå får de vel en fet erstatning.

Skrevet

Banret mitt har fått MMR og er autist men det er ingen sammenheng der hun hadde alle autistiske trekk fra fødsel av.

Autisme deles inn i to grupper de som har det fra fødsel og de som det ikke er klart at har det før rundt 2 årsalderen eller eldre.

En annen ting er at man kan ha tegn på å være autist når man har sterk matallergi, disse barna blir "friske" når de får rett diett.

Siden man får vaksina i dette tidsrommet er det sikkert lett å ville skylde på det er vaksina som har gjort barnet sykt. Antagligvis er det en mulighet at den er utløsende faktor når barnet har autsime liggende i seg allikevel, men at dette ville slå ut etterhvert også uten vaksina. At de har fått det gjennom med dom en gang i et land betyr ikke at det er rett.

Det kan hende at det er rett og det kan hende at det er helt tilfeldig. Forskerne er per dags dato ikke kommer fram til hva som er riktig, man vet ikke hva som utløser autisme eller hva og hvor ting er galt.

Visste du at for bare 15-20 år siden her i norge og ellers i verden var leger og psykiatere overbevist om at autisme skyldtes kjøleskapmødre altså at det var mor som var kald mot barnet og ikke ønsket barnet og derfor ble det autist. Og Mor måtte gå i terapi sammen med barnet sitt. I tillegg brukte de eletrosjokk på barnet som behandling!

Skrevet
Saklig

Du får sende et skarpt brev til retten i Italia og til nettstedet som har skrevet om dette ettersom du finner det så usaklig

Skrevet
Saklig
Du får sende et skarpt brev til retten i Italia og til nettstedet som har skrevet om dette ettersom du finner det så usaklig

Bare svarte på at noen kalte innlegget til anonym over her for usaklig. Noe jeg mente var like saklig som hovedinnlegget.

Trenger ikke sende brev av den grunn... ;)

Skrevet
Saklig
Bare svarte på at noen kalte innlegget til anonym over her for usaklig. Noe jeg mente var like saklig som hovedinnlegget. Trenger ikke sende brev av den grunn... ;)

Hva er det i hovedinnlegger du finner usaklig? Overskriften eller linken? Eller begge deler?

Om du finner det usaklig så får du ta det opp med de som har skrevet det.

Skrevet
Foreldre som får barn med funksjonshemminger har ofte et stort behov for å``skylde``på noe.Aldri blitt bevist at vaksiner gir autisme eller andre alvorlige hjerneskader.Har mere tro på at skader kan skje i fosterliv og hvertfall under fødsel.Det er stor sjanse for hjerneskade CP osv under fødsel,vi slutter da ikke å føde for det..Heller gi vaksiner enn at barnet mitt får polio eller meslinger på sydentur og dør av det! De foreldrene i den rettsaken var heldige da,nå får de vel en fet erstatning.

Burde kanskje sette deg litt bedre inn i saker før du hevder at det aldri har blitt bevist at vaksiner kan gi alvorlige hjerneskader..... I USA er det betalt ut mange erstatninger pga alvorlige skader etter vaksiner, deriblant hjerneskader. Tall finnes i off. registre der.

Hvis du tar en kjapp kikk på bivirkninger av f.eks. den nye flåttvaksinen så vil du se at det der er rimelig mange nevrologiske bivirkninger man kan få, bl.a. hjernebetennelse og flere andre alvorlige nevrologiske forandringer/skader - jfr Felleskatalogen. Det er også gode tall på at DTP (kikhoste) har gitt mange slike skader også.

Ikke nødvendigvis uenig i alt du skriver - men akkurat om dette tar du feil!

Skrevet

I de tilfellene der det er blitt "påvist" at vaksinen har gitt hjerneskader, kan de se dette på mr av hjernen? Kan de se skader på hjernen, ?

Skrevet

Det der er tilbakebevist for mange år siden! Bare tilfeldig.

Og seriøst begynne å trekke inn amrikansk rettsystem, hvor du kan bli dømt for å ha utført førstehjelp og reddet en person, men hvis du tilfeldigvis er mann og var borti puppen kan du bli dømt!!!Ikke mye seriøst ved de dommene i det landet der!!

Det er MYE høyere risiko ved å få f.eks meslinger enn ved å ta vaksinen!

Skrevet
Det der er tilbakebevist for mange år siden! Bare tilfeldig. Og seriøst begynne å trekke inn amrikansk rettsystem, hvor du kan bli dømt for å ha utført førstehjelp og reddet en person, men hvis du tilfeldigvis er mann og var borti puppen kan du bli dømt!!!Ikke mye seriøst ved de dommene i det landet der!! Det er MYE høyere risiko ved å få f.eks meslinger enn ved å ta vaksinen!

Snakker om å tråkke i sin egen salat og avsløre at man ikke har satt seg inn i saken!!!

USA er faktisk et av verdens mest vaksine-"kåte" land, og der forsøkes det hele tiden å unngå erstatningssaker ift vaksiner... Så det at så mange har fått tilkjent erstatning der borte er egentlig ganske oppsiktsvekkende! Og din kommentar viser bare at du virkelig ikke aner hva du snakker om!!!

De erstatningssakene jeg snakker om er erstatninger gitt etter at skade er meldt inn og krav er satt frem overfor The National Vaccine Injury Compensation Program, som ble opprettet etter the National Childhood Vaccine Injury Act of 1986. Det er The U.S. Court of Federal Claims som bestemmer hvem som får erstatninger.

Følgende arbeider med The National Vaccine Injury Compensation Program (VICP):

the U. S. Department of Health and Human Services

the U. S. Department of Justice

the U. S. Federal Court of Claims

Erstatninger utbetales fra et fond som er opprettet av en "skatt" for hver eneste vaksine, for tiden 0.75 $ pr sykdom det vaksineres mot. Dvs, har du en flerkomponentvaksine med f.eks. tre sykdommer så ganges det beløpet med tre.

Det er svært strenge regler for å få erstatning gjennom dette programmet.

Vit hva dere snakker om før dere sprer uriktig info!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...