Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Og slo ett kjempehull i kneet i helga. Såret er enda stort og vondt, og det har en rød ring rundt såret. Det gjør skikkelig vondt både såret og området rundt og såret vesker. Er det tegn på bestennesle, eller holder det å bruke pyrisept? Jeg har ikke hatt plaster, strips vært til legen eller noe, da jeg aldri går til legen for noe. Jeg har tro på at det gror når det får luft, men har jeg kanskje ødelagt for meg selv?
camilla^ Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 Vis det fortsatt vesker ville jeg renset med pyrisept noen ganger om dagen, siden du ikke har hatt noe plaster eller noe over er det fort gjort at det kommer litt smuss i såret. Jeg ville hatt på plaster/kompress lignende ting om ikke plaster dekker, men satt på pyrisept salve når jeg satte på såret. Ikke hatt det på hele dagen, men når du må ha på deg bukse over såret. Når du er hjemme ville jeg hatt en shorts på meg og latt såret få lufte seg. Jeg er selv ikke den som drar til legen med sår og slike ting.
Snuppelupp1988 Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Trenger nok ikke å dra til legen, men kan jo prøve med utblandet grønnsåper (rense såret og dypp bandasje i det og ha det på i fem minutter et par ganger om dagen) eller honning. Har funka på det meste for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå