Gå til innhold

Hva inneholder sommeravslutning i deres bhg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er dette hos dere?

Servering, aktiviteter /underholdning, blir det sagt noen ord fra noen osv???

Nok en ting jeg syns er stusselig og tafatt opplegg i vår bhg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har korgfest, velkomst ved styrer/pedagogisk leder, litt underholding fra barna, og så spiser vi og prater og koser oss :)

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Vår fest startet med salg av brus og pølser (gratis pølser til barna). Ca 30 min etter at det hadde startet holdt styreren en tale. Så fremførte alle barna noen sanger. Tilslutt hadde de en avslutning for Maxi barna, dvs de som skal begynne på skolen. Det ble sagt noen ord om hver og en av disse, også fikk de et innrammet bilde.

Den siste timen gikk med på å spiser mer kaker og pølser... og skravling. Veldig hyggelig synes jeg :)

Skrevet

Først er det rebusløp, mange forskjellige poster og oppgaver. Ungene elsker det, at de voksne i barnehagen står på de forskjellige postene og vi kommer som familie til hver post og løser oppgaver som går på temaer de jobber med i barnehagen er kjempegøy. De får jo vist hva de har lært når de klarer oppgavene.

Så er det salg av kake og kaffe, koster 10 kr for et kakestykke og pengene går til vennskapsbyen til barnehagen. De har fjernadoptert gjennom sos-barnebyer, ikke et spesielt barn, men en by de sender penger til. Samler inn penger to ganger i året, på foreldrekaffen til FN-dagen og på sommeravslutningen.

Til slutt er det underholdning fra barna, og det er sang. De stiller opp som et stort barnekor og synger et knippe sanger de er spesielt glad i og synger mye.

Veldig koselig.

Skrevet

Så koselige arrangement! Hos oss kommer vi, forsyner oss med pølser som bhg har grillet og kaker som fau har bakt. Og så har de de to siste årene hatt et "rockeband" innleid med to utkledde karer som rocker opp noen barnesanger. Ok nok synes ungene, men jeg ville mye heller hørt mine egne småtroll synge. Ingen sier velkommen og ingen sier takk for i dag og god sommer.

Sitter i fau og har tenkt å ta et år til der og mene en del om diverse til høsten.

Skrevet

I vår bhg er det grilling. Bhg holder griller mens alle tar med egen mat og drikke. De som skal begynne på skolen får en perm hvor bhg har satt inn bilder, tegninger o.l fra hele tida i bhg. Også overnatter de eldste i bhg til dagen etter :-)

Skrevet

Hos oss er det ganske enkel avslutning. Oppvisning av barna, hver enkelt base har sin lille snutt, kjempekoselig :) De som skal begynne på skolen kommer frem en og en og får diplom og bilde.

Etterpå spiser vi. Familiene har selv med mat og drikke, så leker barna litt ettersom vi er ute.

Skrevet

Har ikke sommeravslutning.

Samarbeidsutvalget arrangerer en basar i løpet av vårhalvåret, men den kan ligge i mars så vel som i mai.

Ellers er det kunstutstilling av det barna har laget en dag siste uka eller noe med salg av kaffi, kaker og sveler til inntekt for en tur som førskolebarna skal på før de slutter.

Kjempefornøyd med at det ikke er "avslutning". Rikelig med avslutninger ellers nå. Jobben, skolen, idretter++

Skrevet

her holder leier en tale om året som er gått.så blir det lest opp det som er skrevet om kvart enkelt barn som skal slutte eller gå over til anna avdeling.dei får med seg heim e kort som det står noko positivt på om seg sjølv og et innramma dikt..og så får dei ei rose kvar og ein inngravert tre kopp med navnet sitt på..så synger ungane litt dei har øvd på og viser noken andre ting dei har øvd på..det er og som regel hengt opp bilder og andre ting ungane har lagt..så er det kaker,gele,brus i sjampagne glas te ungane,ships og masse anna digg..alt er gratis..kjempe kjekt :)

Skrevet

Her er korgfest med masse god mat og kaker. Borna syng og underheld litt og så er det avskjedspakke til dei som sluttar.

Skrevet

Haha, det var jo mange forskjellige varianter jo! Av en eller annen grunn har jeg trodd det var likt i alle barnehager.

Hos oss har vi sommerfest på slutten av en barnehage dag. Alle familiene tar med en matrett hver som settes på et langbord som alle forsyner seg av. Masse god mat var det i år! Og bare litt kaker, deilig at det ikke blir så masse av det. Festen åpnes av at barna synger sanger de har øvd på - to av de største barna førte ordet og ønsket velkommen (sufflert av en voksen :) Deretter mat og skravvel og fri lek. Så en prosesjon av femårsklubben - de sang, fikk rørende tale og diplomer. Mer spising og skravvel og lek helt til man vil hjem. Koselig og ustressende, og veldig mange hyggelige foreldre.

Skrevet

Sommeravslutningen i bhg er bare for barna :) De koser seg med noe ekstra god mat den dagen. Vi foreldre ble samlet til dugnad for litt siden, og da var det servering og litt hygge også.

De pleier heller å ha arrangement for foreldre og besteforeldre før jul :) Synes det er et greit opplegg jeg.

Skrevet

Hos oss er det grilling. Alle har med seg mat og drikke selv. Vi griller og koser oss før alle ungene har litt underholdning. Og kakene som endel foreldre har bakt blir satt frem.

De største barna samler seg med foreldre i det store samlingsrommet der det er avsluttning for de. Ungene har litt underholdning før ungene får utdelt permer og en rose hver.

Kjempe koselig dag, og det er noe vi gleder oss like mye til hvert år. Det er foresten loddsalg også. Alle har med seg en liten ting som blir fordelt i noen kurver som blir loddet ut. Inntektene går til en barnehage som barnehagen har noe greier med.

Skrevet
Så koselige arrangement! Hos oss kommer vi, forsyner oss med pølser som bhg har grillet og kaker som fau har bakt. Og så har de de to siste årene hatt et "rockeband" innleid med to utkledde karer som rocker opp noen barnesanger. Ok nok synes ungene, men jeg ville mye heller hørt mine egne småtroll synge. Ingen sier velkommen og ingen sier takk for i dag og god sommer. Sitter i fau og har tenkt å ta et år til der og mene en del om diverse til høsten.

FAU og SAU er jo et PERFEKT forum for å endre dette dersom du og resten av foreldrene ønsker det!!!!!!!!!!!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...