Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 .. Om utdanning ikke er mulig. Kan det la seg gjøre tror dere? Men det blir kun om vi får leid en enebolig som vi skal på visning til. Datteren min har barnehage rett ved siden av huset omtrent. Går det fint å f.eks være dagmamma til 3 barn tror dere, og hvilken pris kan man ta for tre barn? Skal man skatte av det om man f.eks kun tar 3500 ( altså KS) per barn? Mottar også overgangsstødnad og den vil vel bli redusert da isåfall?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Jeg ville ikke levert barnet mitt til en dagmamma som har sitt eget barn i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Her tar dagmødre 5000,- i fast pris hver mnd fra august av, for barn mellom 1-2 år. Dvs er barnet sykt, så må de uansett betale fast pris pr mnd. Du må jo ha noe å forholde deg til med tanke på inntekt og utgifter.
me_87 Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 "Jeg ville ikke levert barnet mitt til en dagmamma som har sitt eget barn i barnehagen". For en latterlig kommentar! Når jeg var dagmamma fikk jeg 4500 kr per barn.Alt fra 4000kr - 6000 kr er vel vanlig,
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 .. Om utdanning ikke er mulig. Kan det la seg gjøre tror dere? Men det blir kun om vi får leid en enebolig som vi skal på visning til. Datteren min har barnehage rett ved siden av huset omtrent. Går det fint å f.eks være dagmamma til 3 barn tror dere, og hvilken pris kan man ta for tre barn? Skal man skatte av det om man f.eks kun tar 3500 ( altså KS) per barn? Mottar også overgangsstødnad og den vil vel bli redusert da isåfall? Hvor i landet holder du til?
me_87 Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 Tror foresten ikke jeg ville levert ungen min til en som passet to andre unger fra før av,men det er bare meg Er nok av dagmammaer som passet tre barn så det går sikkert helt fint bare du er helt sikker på at du ikke tar på deg for mye.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #8 Skrevet 21. juni 2012 .. Om utdanning ikke er mulig. Kan det la seg gjøre tror dere? Men det blir kun om vi får leid en enebolig som vi skal på visning til. Datteren min har barnehage rett ved siden av huset omtrent. Går det fint å f.eks være dagmamma til 3 barn tror dere, og hvilken pris kan man ta for tre barn? Skal man skatte av det om man f.eks kun tar 3500 ( altså KS) per barn? Mottar også overgangsstødnad og den vil vel bli redusert da isåfall? Hvor i landet holder du til? Nord Norge:)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #9 Skrevet 21. juni 2012 Tror foresten ikke jeg ville levert ungen min til en som passet to andre unger fra før av,men det er bare meg Er nok av dagmammaer som passet tre barn så det går sikkert helt fint bare du er helt sikker på at du ikke tar på deg for mye. Jeg har vært dagmamma i 12 år, har bestandig hatt 4 dagbarn. Tenk på folk som har 3 små selv, er det noe galt? Siden en dagmamma burde kun ha 2 barn?? Alt må tilpasses, jeg har firling-vogn, bygd ut sovealkove med tak ute, så det er plass til fire vogner. Har 4 tripp-trapp stoler, vi er med på åpen barnehage en gang i uka, ute på felles lekeplass med andre dagmødre hver dag vi er hjemme. Er på bussturer og skogsturer
me_87 Skrevet 21. juni 2012 #10 Skrevet 21. juni 2012 Har da ikke sagt at det er galt å passe barn samtidig,så lenge dagmammaen har kontrollen og takler det. Jeg sa bare at JEG personlig vil ikke levert fra meg sønnen min til en som har to fra før av,å det må jeg få lov å mene. Men må si jeg synes det er litt merkelig om ikke andre blir litt skeptisk til å hvertfall levere barnet ditt tl en dagmamma som passer tre barn fra før av. Du skal jo faktisk ha full kontroll til en vær tid,å det kan ikke være like lett ute foreksempel der det er stort området. å føler at dagmammaen gjerne da ikke har like mye tid til mitt barn da,fordi hun har faktisk tre andre også som trenger oppmerksomhet.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #11 Skrevet 22. juni 2012 Har da ikke sagt at det er galt å passe barn samtidig,så lenge dagmammaen har kontrollen og takler det. Jeg sa bare at JEG personlig vil ikke levert fra meg sønnen min til en som har to fra før av,å det må jeg få lov å mene. Men må si jeg synes det er litt merkelig om ikke andre blir litt skeptisk til å hvertfall levere barnet ditt tl en dagmamma som passer tre barn fra før av. Du skal jo faktisk ha full kontroll til en vær tid,å det kan ikke være like lett ute foreksempel der det er stort området. å føler at dagmammaen gjerne da ikke har like mye tid til mitt barn da,fordi hun har faktisk tre andre også som trenger oppmerksomhet. Skal du aldri ha barnet ditt i barnehage du da?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #12 Skrevet 22. juni 2012 .. Om utdanning ikke er mulig. Kan det la seg gjøre tror dere? Men det blir kun om vi får leid en enebolig som vi skal på visning til. Datteren min har barnehage rett ved siden av huset omtrent. Går det fint å f.eks være dagmamma til 3 barn tror dere, og hvilken pris kan man ta for tre barn? Skal man skatte av det om man f.eks kun tar 3500 ( altså KS) per barn? Mottar også overgangsstødnad og den vil vel bli redusert da isåfall? Jeg hadde dagmamma som hadde sin tre-åring i barnehage. Vi betalte 5000 i mnd for vår sønn og hun hadde to barn. Du trenger å kunne transportere barna rundt, så da treng du feks tre bilstoler og tvillingvogn og ståbrett osv. Man skal egentlig skatte om inntekten i sin helhet kommer over en viss sum i året (frikort for under grensen). Du kan regne litt på det! Tror nok andre støtter vil bli redusert men jeg vet ikke. Vi brukte vår dagmamma svart...., (jeg vet... ), hun var norsk alenemor og vi kjente henne fra før via en barnehage. Vi veide opp for og imot, og det virket tryggere for vårt barn med noen vi kjente til selv om det ble svart. Jeg vil ikke oppmuntre deg til å jobbe svart, konsekvensene kan være harde! Heller ha 3 barn og skatte og legge litt i utstyr enn å ha et barn og risikere å bli tatt for skattesnusk. Det finnes nesten alltid nysgjerrige naboer (helst på små steder...). Vi hadde egentlig "flaks" :-o
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #13 Skrevet 22. juni 2012 Tror foresten ikke jeg ville levert ungen min til en som passet to andre unger fra før av,men det er bare meg Er nok av dagmammaer som passet tre barn så det går sikkert helt fint bare du er helt sikker på at du ikke tar på deg for mye. Jeg har vært dagmamma i 12 år, har bestandig hatt 4 dagbarn. Tenk på folk som har 3 små selv, er det noe galt? Siden en dagmamma burde kun ha 2 barn?? Alt må tilpasses, jeg har firling-vogn, bygd ut sovealkove med tak ute, så det er plass til fire vogner. Har 4 tripp-trapp stoler, vi er med på åpen barnehage en gang i uka, ute på felles lekeplass med andre dagmødre hver dag vi er hjemme. Er på bussturer og skogsturer Og hvor holder DU til?? Hørtes supert ut
me_87 Skrevet 22. juni 2012 #14 Skrevet 22. juni 2012 Selvsagt skal jeg har barnet i barnehage men det blir jo noe helt annet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå