Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Har hørt om flere med navnet Breivik som skifter navn nå. Noen som har fornavn som ligner på Anders skifter både fornavn og etternavn. Tenk på de som faktisk heter Anders Breivik. Kommer alle som heter Breivik til å skifte navn nå?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Håper da ikke det. Selv om han har gjort noe grusomt, må man som samfunn komme seg videre og ikke henge seg opp i navn. Viktigere å minnes de pårørende og de som aldri kommer tilbake.
Linn2007 Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 Det tviler jeg sterkt på. Kjenner mange som heter det.
Dandelion-we Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Kjenner faktisk en Anders Breivik. Om jeg ikke tar helt feil nå, så tror jeg faktisk han har et mellomnavn på B også. Hadde jeg vært han, hadde jeg skiftet navn.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Jeg syntes ikke man skal skifte navn, jeg syntes heller ikke man skal slutte å bruke Anders. Alle vet jo hvordan ABB ser ut og ingen ville vel noengang assosiert eller sett stygt på en med navnet Breivik. Om de navnene blir byttet eller dør ut, så har vi gitt han all den makten og frykten han ønsker vi skal ha!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 Jeg kan jo forsåvidt skjønne det. Fortsatt ikke mange som vil hete Adolf eller Hitler eller Adolf Hitler.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 22. juni 2012 #8 Skrevet 22. juni 2012 (endret) Breivik er vel såpass "innarbeidet", og et navn hvertfall jeg forbinder med noe positivt. Marit Breivik for eksempel. Tidligere landslagstrener for det norske kvinnehåndball landslaget. Det laget har mange god plasseringer å vise til under Marit Breivik, og for meg er det først og fremst det jeg forbinder navnet Breivik med. Endret 22. juni 2012 av Scania
Rediken Skrevet 22. juni 2012 #9 Skrevet 22. juni 2012 Jeg heter Breivik og har ingen planer om å skifte navn. Men blir utrolig sur når folk spør "Er du i slekt med ABB?" e.l Syns det er kjedelig og leit at navnet mitt har blitt litt ødelagt!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #10 Skrevet 22. juni 2012 Jeg heter også Breivik og har et søskenbarn som heter Anders Breivik. Han syns det ble så belastende at han har byttet til sin mors etternavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå