Gå til innhold

At ren nysgjerrighet. Hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer skal male huset til min mor. Men først skal det jo vaskes. Det skal samtlige av mine søsken hjelpe til med i tillegg til min samboer. Snakket med min mor istad,sa da hun hadde startet vaske litt selv(som hun helst skal unngå pga en skade). Jeg sier jo da hu skal jo være forsiktig med slikt. Svarer da tilbake at ja men nå gidder jeg ikke vente lengre på at noen skal hjelpe de som vill får bare gjøre som de vill. Hu nevnte ett par dager tidligere om når min samboer hadde mulighet. Fikk til svar at hu fikk bare gi beskjed når hun ønsket han opp siden han stortsett er ledig om dagen. Det jeg lurer på da, er ikke det litt galt av min mor å si det slik, når han sier bare si når du ønsker meg opp? Så tenker jeg, hva med de andre søskene mine, skal han stå der helt alene da, samkjøre det litt kanskje? Skal også sies at mitt ene voksne søsken bor hjemme og jobber svært lite, så vaskingen kunne jo strengt tatt kommet fra den kanten i stedet for at min mor skal "demonstrere" med vaske selv. Kunne tilbyd seg gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at dere alle må snakke sammen. Kommunikasjon!

Din mor må fortelle at hun vil ha det gjort, og kanskje si en dag hun helst ser at det blir gjort på, siden hun føler at ting ikke blir gjort fort nok.

Samtidig så burde samboeren din snakket med dine søsken, og avtalt tid det passet, eller md din mor..

Skrevet

Dette er jo gansle teit fra moren din sin side. Hun er da en voksen dame som kan ta litt ansvar. Søsteren min ordlegger seg slik støtt og stadig. Prøver å få andre til å få dårlig samvitighet eller legge skyld over på andre for at ting ikke skjer på hennes premisser.

Er moren din vanskelig sånn ellers?

Skrevet

Han er jo klar når hu har alt klart og ønsker starte,så å si:-) Ingen vits for han ta kontakt med mine søsken, de vet aldri frem eller tilbake om når noe passer dem. Jeg tenker egentlig søskenet mitt som bor hjemme kunne vasket ferdig det ho klarer, siden det kun er samboeren min som må male huset.

Skrevet

Over her var hi. Ja hun er litt sånn til vanlig også ja. Hi

Skrevet

Herlighet, her er moren din helt bak mål! Har hun for vane å spille offer?

Skrevet

Blæææhhh... Hater når folk skal demonstrere eller leke martyr. Du kan jo si at det ikke skorter på hjelp, men hun kan jo selv organisere når og hvor. Dere kan jo ikke ringe til alle døgnets tider å spørre ;" Skal vi vaske nå?, eller om 10 min?, Eller i morgen, eller.... osv". Si det til henne og at du blir litt irritert når hun ikke sier i fra selv.

Skrevet

Jeg er helt enig at din bror/søster som bor hjemme og jobber lite burde gjort det, ihvertfall hjulpet til. Men moren din er passe teit som demonstrerer med å gjøre det selv isteden for og bare ta kontakt med samboeren din. Han har sagt han er klar, hvis hun da gjør det selv uten å si ifra kan hun bare ha det så godt.

Skrevet

Gjør din samboer dette gratis? Eller har den en avtale om betaling? Syns det er urimelig å være så sær om han gjør dette gratis for henne og hadde ikke forventet at min samboer gjorde dette (siden du henger her regner jeg med at dere har barn og hjem selv). Dersom hun betaler ham så må de jo gjøre en avtale om når det skal gjøres og hva som skal gjøres...

Skrevet

Ja hun har vel litt til vane a skape seg litt ja. Nei sier jeg at jeg blir irritert over at hun ikke bare kan si klart fra passer den og den dagen, da hadde det passet meg fint feks da blir hun sur får dette også. Da er det jammen ditt og datt. For ja, det irriterer meg og jeg sier klart og tydlig hun får gi beskjed. Vi styrer mye selv med barn, flytting og snart flere barn. Han tar ikke noe betalt for dette. Ansette noen ville blitt alt for dyrt, for hennes økonomi, så derfor spurte hun han,siden jeg nevnte han kunne jo hjelpe til litt. Ville jo nesten regnet med de to andre søskene mine ville hjulpet til også, men det spørs nå det da.. Syns bare det er så teit mene min samboer er "treg" og "vanskelig". Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...