Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Hvorfor er det så stort tema? Altså de sm sier at det er så lett å ta av seg mer kalorier ut enn inn, hvorfor sier man ikke det til tynne. Det er så lett å legge på seg..nå prater jeg om de som er sykelig tynne. Mange sm er tykke vil jo ikke være det men ofte vanskelig å gjøre noe med pga livssituasjon oss, men det betyr ikke at de er usunne..sikkert det samme for de veldig tynne. Så har man de som er helt normale de kan jo ha ett ekstremt usunt kosthold men forblir normale. Siden de ikke har noen vektproblemer er det ingen so kritiserer dem.. Kan ikke de tykke få være i fred samtidig som de tynne...er det noen vits å dømme den ene eller den andre veien....det er dens liv som de bestemmer over selv...
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 Om man er sykelig tynn (jeg var det selv ufrivvilig!) så er det ikke bare å spise junk, det er jo ikke godt for noe å prøve å legge på seg på den måten. Spiser man bare junk tettes blodårene og leveren blir full av møkk. Fikk ofte høre du må spise mer sukker og fet mat jente! Men jeg spiste normalt som alle andre rundt meg, men gadd ikke ble mer usunn for å gå opp i vekt gadd ikke ødelegge kroppen inne selvom den så syk ut utenpå. Jeg mener oppriktig fra hele mitt hjerte og sinn at om man er fet - ikke sykdomsfet, men fet så kan man faktisk gå ned i vekt betraketelig av mer fysisk aktivitet og omlegging av kostholdet. Jeg sier ikke man blir modelltynn av lett som en plett, men det burde ikke være målet. Men å være normaltvektig kan de aller fleste bli om de ønsker det sterkt nok, men mange sykelige tynne eller unormalt tynne kan ikke bli fetere eller mer normalvektige av å spise mer mat, snakker nå om de som ikke er syke, men friske jenter som ser unormalt tynne ut. Mange ønsker ikke være slik. Men for all del de tykke kan være i fred, jeg driter i hvordan folk ser ut, men om folk som har for mye "kropp" ikke er fornøyde kan de som regel gjøre noe med deg selv.
hit og dit Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Jeg er ikke enig i at tynne alltid får være i fred, og folk er ikke redd for å gi tynne råd/stikk/kommentarer. Har blitt såret mange ganger av slike.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Det store helseproblemet er at folk blir tykkere og tykkere. Det er svært få som er så tynne at det gir noen vesentlige helseproblemer. Selv om det sunneste (det som gir lavest dødsrisiko) er å ha en BMI på ca 22 er det ikke særlig mer usundt å ha en BMI på 17,5. Hvis du har en BMI på over 30 derimot stiger dødsrisikoen raskt.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 (endret) De som er sykelig tynne uansett hvor mye de spiser, har jo på en måte samme problem som dem som er sykelig tykke uansett hvor lite de spiser; problemet ligger i kroppen, ikke i kalorimengde. Ergo har det lite for seg å diskutere sykelig tynne vs. tjukke som ikke går ned pga for lite aktivitet og for mye kalorier. Sykelig tynne vs. sykelig tykke pga sykdom og Tynne vs. tykke pga kalorimengde og aktivitetsnivå. Ikke bland dem! Endret 21. juni 2012 av UndrendeUllteppe
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 Men kosthold og aktivitet har mye og si...kjenner mange tykke som spiser greit og trener..kjenner også tynne og normalvektige som ikke er i fysisk aktivitet og spiser drittmat...men jeg mener at tykke blir kritisert pga ditt og datt og dømt nord og ned mens de som SER normale ut men har ett kosthold som er utrolig usunt ikke blir sett ned på.. Men har det noe å si...det virker jo som at de som er tykke kan alltid gjøre noe med det men de som er sykelig tynne kan ikke gjøre en ting...tror dere det virkelig er så lett? Og ja jeg er normalvektig
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #8 Skrevet 21. juni 2012 Jeg er ikke enig i at tynne alltid får være i fred, og folk er ikke redd for å gi tynne råd/stikk/kommentarer. Har blitt såret mange ganger av slike. Jeg sa ikke at de tynne bare kunne få kommentarer jeg sa det at de begge bør være. Fred for de fleste vet ikke hvorfor de er som de er og da mener jeg det er dumt å dømme den ene eller den andre.. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå