Gå til innhold

øyenfarge igjen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her så fikk han brune øyne noen mnd etter 1årsdagen. Byttet kom ganske sent. Litt vittig, for de fleste var ganske overrasket da, hs og barnelege syns det var spesielt for de fleste bytter før 1år. (Vi var ikke hos hs og arnelege pga øyenfargen altså)

Nå har han lysebrune øyne med litt grønt i.

Skrevet

Vi trodde eldste her skulle få brune øyne, siden pappan har det. Men han fikk klargrønne :) han er 3,5. Vesla derimot, har hatt mørke brune øyne siden hun ble født, og de er like mørke enda, hun er litt over 1 år.

Skrevet

Gutten min fikk antydning til brune øyne da han var rundt 8-9 mnd. Da han var 15 mnd, var de helt brune. Han har aldri hatt lyseblå øyne heller da, da han ble født var de så mørke at vi ikke visste om de var blå eller brune. Ble etterhvert blågrønne, så grønnbrune, og så helt brune :)

Skrevet

Venninna mi har blå øyne, og mannen hennes har brune. Sønnen dems hadde ganske mørke/"gumsete" øyne fra han var bare noen måneder, og det eneste vi var sikre på var at han ikke kom til å få blå øyne. De ble mørkere og mørkere frem til han var rundt 10-11 måneder.

Så... Plutselig lysnet øynene helt, og han har nå helt klare, knall blå øyne:) (han er 1,5 år) hehe.. Så det går faktisk an at det går den veien også.

Skrevet

Jeg har tre barn. Jeg og mannen har begge brune øyne. Han har helt brune mens jeg har grønn-brune.

Barn nr 1 var født med helt mørke øyne. Var vanskelig å si om de var blå eller brune. Men de ble bare klarer brune etterhvert som hun vokste. Da hun var 6 mnd hadde hun mørkebrune øyne.

Barn nr2 ble født med blå øyne. De ble bare klarere og klarere. Da hun var ca 1 år var de knall lyseblå.

Barn nr 3 ble født med grå øyne. Var veldig nyskjerrig på fargen hun kom til å ende med. Hun er nå 17 mnd og hun har blå-grønn-grå øyne med brune spett i:)

Skrevet

forstår ikke at noen VIL ha brune øyne på ungene sine

Skrevet

Gutten min hadde veldig mørke øyne på klinikken og det ble kommentert allerede der at det var nok en liten brunøyet gutt. Opp mot 1 års alder ble de bare brunere og brunere. Nå, snart 3 år, har de fallt på en mellombrun farge med litt grønt i (og helt nydelige;)).

Jenten min hadde helt samme farge som meg, mørkeblå, ved fødsel. Trodde dette var fargen hun kom til å få. Nå har hun rundet året og for noen mnd siden ble de plutselig brun/grønne mot pupillen med en tydelig mørk ring ytterst. Fasinerende...og jeg tror de kommer til å forandre seg mye fremdeles:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...