Gå til innhold

Hvor mye betaler dere pr mnd i huslån???

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 voksne og 2 barn.

betaler 4500 kr pr måned. hvor 50/50 er renter og avdrag tror jeg.

lånet er over 20 år.

rente på 4 % tror jeg.

inntekt meg 290.000 mannen 320.000kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har 2,2 mill i lån, halvparten fastrente over 7 år til 4,5% og halvparten til flytende rente på 3,75%. Betaler rett under 11.000 kr/mnd.

Bor alene med to små barn. Inntekt på 500.000 + bidrag og barnetrygd.

Skrevet (endret)

Har ca 4 mill i huslån (to hus), betaler ca 20 000 kr i mnd. Lånet er over 25 år, har 3,9 % effektiv rente. Leier ut det ene huset, inntekt på 24 000 i mnd.

Endret av <3frøet<3
  • 4 måneder senere...
Gjest ________
Skrevet

Dytter, noen med 4,5 mill og 30 år betalingstid,

Hvor mye i renter?

Hvor mye i avdrag ?

Skrevet

Syntes ikke det var mye på to voksne personer, men jeg har ingen peiling annet enn meg selv å se på...

Jeg får utbetalt ca 20 000 i mnd, jeg betaler ca 10 000 i renter+avdrag i mnd.

Renten er jeg usikker på altså, men har to forskjellige lpn fra Dnb, et boliglån for unge og et annet.

Lånet er på 2,0 mill.

Jeg syntes jeg betaler ganske mye til å være alene.

What? Jeg har 38.000 å rutte med i mnd (er alene), betaler 11.000 i huslån og synes i grunn ikke jeg har det så fett - men kanskje jeg har det likevel...? :S

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Syntes ikke det var mye på to voksne personer, men jeg har ingen peiling annet enn meg selv å se på...

Renten er jeg usikker på altså, men har to forskjellige lpn fra Dnb, et boliglån for unge og et annet.

Lånet er på 2,0 mill.

What? Jeg har 38.000 å rutte med i mnd (er alene), betaler 11.000 i huslån og synes i grunn ikke jeg har det så fett - men kanskje jeg har det likevel...? :S

Kommer jo helt an på dine andre utgifter det. men jeg vil nå absolutt tro du har det en god del fetere enn meg økonomisk.

Skrevet

Lånet er på 2,0 mill.

Kommer jo helt an på dine andre utgifter det. men jeg vil nå absolutt tro du har det en god del fetere enn meg økonomisk.

At jeg føler litt på det med pengene kan godt være fordi eksmannen min tjente veldig mye og vi hadde det veldig romslig. Har det greit nå, men kan jo ikke bare bruke penger i hytt og pine lenger. Tilvenningssak og jeg har absolutt godt av det ;)

Skrevet

Lån på 3,3 mill

Samlet inntekt ca 900 000

To voksne og to barn.

Lånetid 20 år

Betaler 16 000 kr i mnd

Skrevet

Hva har dere da i lån? Og hvor mye i nominell rente og effektiv rente?

OG - hvor mye har husstanden totalt i inntekt, og hvor mange personer er dere?

Mange spørsmål fra meg, men jeg lurer på om vi betaler mye eller lite, i forhold til inntekt og antall personer. Hva syns dere?

Vi er 5 mennesker (2voksne+3barn), tjener totalt ca 880 000 kr pr år, og betaler ca 13200 kr pr mnd på et lån på ca 2,850 000..

Mye?

Synes ikke det.. Vi er 4. Har 3,9 i lån og betaler 16 000 pr mnd i huslån. Inntekt ca lik deres.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Vi har en samlet inntekt på rett under 1 mill.

Har ca 1,2 mill i lån. Dette er et fleksilån, og rentene pr mnd ligger på omkring 3600 kr. Vi setter inn ca 8000 kr hver mnd, noen ganger mer (som f.eks når vi får feriepenger eller skattepenger) og noen ganger mindre (hvis vi har store utgifter en mnd).

Er to voksne og to barn.

Skrevet

Vi har et huslån på ca 1,6 mill

Betaler ca 11300 kr pr måned

15 års nedbetaling (vi betaler hardt ned nå pga lavt renter)

Effektiv rente på 3,3% og nominelle 3,4%, det syns jeg er ypperlig ;)

Gjest ________
Skrevet

I hudbanken, kan man få 5 avdragsfrie år da? Kun betale renter før avdragene begynner

Vi har tenkt til å bygge og med tomt og bygg havner vi på 4,5 totalt og har ca 600 000 i egenkapital så lånet blir på 39

Vi har utbetalt ca 52 000. Tilsammen i mnd nå, usikker på om vi klarer å håndtere et så stort lån? Erfaringer ?

Skrevet

2 voksne 2 barn

900.000 i året samlet.

1,9 mill i lån.

3,40 % nominell rente

22 år igjen

betaler 9500 kr i mnd

Skrevet

I hudbanken, kan man få 5 avdragsfrie år da? Kun betale renter før avdragene begynner

Vi har tenkt til å bygge og med tomt og bygg havner vi på 4,5 totalt og har ca 600 000 i egenkapital så lånet blir på 39

Vi har utbetalt ca 52 000. Tilsammen i mnd nå, usikker på om vi klarer å håndtere et så stort lån? Erfaringer ?

Syntes jeg hørtes veeeldig trangt ut!

Da har dere ikke noe særlig å rutte med.

Vi har like mye utbetalt som dere og har bare 1,9 mill i lån.

Jeg ville personlig ikke hatt mer da jeg liker å kunne ha råd til annet enn bare lånet. Vi bruker nå 1/5 del av lønnen på lån.

Man har jo andre utgifter også.

Med et så høyt lån ville dere jo bruke nesten halvparten av lønnen på boliglånet.

Hva med de andre faste utgiftene? Biler?

Kommer jo veldig an på hvordan dere vil leve de neste 25-30 årene da?? Klarer det sikkert om dere virkelig vil.

Men er det verdt å ikke kunne feriere fremover og å alltid ha det trangt økonomisk?

Jeg personlig ville ikke levd sånn,men vi er jo forskjellige ;)

Skrevet

Huslån på 2.570.000

årsinntekt ca 95000

Rente 3,6%

Rammelån.

Betaler 16000/mnd (men ca 8500 i avdrag)

To voksne, tre barn.

Skrevet

Oida, manglet en null der på inntekten.... dæven da ble det trangt økonomisk hehe..

Skrevet

Ca 2.6 i lån. Ca 65000 utbetalt m utleieinntekter etter skatt på ca 10000. Vi betaler 20000 til 24000 pr mnd

Skrevet

Hei, når det gjelder husbanken så kan man be om 5 årsavdragsfritt på huslånet ja :) Det gjorde vi da vi kjøpte det huset som vi bor nå. Men da var renten langt høyere enn det er nå, og cashet heller ned det vanlige huslånet fortere enn fy :)

Lykke til!

Skrevet

Betaler 7000 i måneden, har lån på 1.850.000.

Gjest ________
Skrevet

Ja vi har lån idag på 1.760.000 med 20 år nedbetaling og betaler 9875,- i mnd

Har det ganske romslig økonomisk, men skulle gjerne likt å visst hva rentene på et lån til 3.900 000 blir og hvor mye det kan bli i avdrag

Kan man binde renten i husbanken itilfelle renten fyker og boligprisene synker?

Gjest ________
Skrevet

Jeg ville personlig ikke hatt mer da jeg liker å kunne ha råd til annet enn bare lånet. Vi bruker nå 1/5 del av lønnen på lån.

Med et så høyt lån ville dere jo bruke nesten halvparten av lønnen på boliglånet.

Kommer jo veldig an på hvordan dere vil leve de neste 25-30 årene da?? Klarer det sikkert om dere virkelig vil.

Men er det verdt å ikke kunne feriere fremover og å alltid ha det trangt økonomisk?

Nei jeg vil ikke leve for trangt, nå eier vi en bil til ca 100 000 har ikke lån på denne, så vurderer vi å kjøpe en konebil til meg å betale 1700-2500 i mnd

Så har vi vel huslånet + faste utgifter på 10 000 i mnd så om bi skal betale 24 000 + 10 000 sitter vi jo igjen med 18 000 til Mat og annet, er dette å leve trangt?

Er veldig redd for at det kan bli lite til overs, slik som vi har det nå med 10 000 i huslån utgifter då sparer vi jo 10 000 inn på boligsparing/sparekonto i mnd så vi lever jo på nesten samme budsjett enda det blir ikke spart penger men betalt ned

Skrevet

Nei jeg vil ikke leve for trangt, nå eier vi en bil til ca 100 000 har ikke lån på denne, så vurderer vi å kjøpe en konebil til meg å betale 1700-2500 i mnd

Så har vi vel huslånet + faste utgifter på 10 000 i mnd så om bi skal betale 24 000 + 10 000 sitter vi jo igjen med 18 000 til Mat og annet, er dette å leve trangt?

Er veldig redd for at det kan bli lite til overs, slik som vi har det nå med 10 000 i huslån utgifter då sparer vi jo 10 000 inn på boligsparing/sparekonto i mnd så vi lever jo på nesten samme budsjett enda det blir ikke spart penger men betalt ned

Nei det er jo en helt grei sum å leve for.

MEN du må jo ta høyde for renteøkning. Det vil nok skje.

Og da øker dere veldig mye på lånet med et så høyt lån...

Skrevet

Jeg lurer litt på hvor du vil med dette HI? Ønsker du å flytte fordi du synes huset er for dyrt? Hva tenker du å gjøre med svarene du får?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...