Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Hva er det som er så vanskelig med å fjerne utgåtte varer fra hyllene? Har akkurat lagd meg middag som gikk rett i søpla. Fordi matbutikken som jeg handler på ikke klarer å fjerne varer som har gått ut på dato.Baconet jeg kjøpte i dag var surt. ååå, jeg blir så irritert,har vel sagt i fra 10-12 ganger allerede om utgåtte varer mens jeg har handlet der. Jeg er glad ikke jeg jobber der i morgen når jeg kommer for å klage!
Von Hertelhofen Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Av gammel vane så kikker jeg på alt ferskvarer når jeg handler. Jeg har jobbet på butikk og vet at det er veeldig vanlig med utgåtte varer. Og det er bare pes å gå tilbake med varen og.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2012 Jeg pleier også å se på dato, men i dag gjorde jeg ikke det. Typisk...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Utrolig dårlig av butikken, men jeg anbefaler deg på det sterkeste å lese på datostemplinga. Da unngår du ubehagelige overaskelser når du står der og lager middag.... Men er skaden skjedd så ta med deg emballasjen med datostemplet på og kassalappen, og lever det på butikken.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Er jo bare å sjekke datostemplinga da!!!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Hva er det som er så vanskelig med å fjerne utgåtte varer fra hyllene? Har akkurat lagd meg middag som gikk rett i søpla. Fordi matbutikken som jeg handler på ikke klarer å fjerne varer som har gått ut på dato.Baconet jeg kjøpte i dag var surt. ååå, jeg blir så irritert,har vel sagt i fra 10-12 ganger allerede om utgåtte varer mens jeg har handlet der. Jeg er glad ikke jeg jobber der i morgen når jeg kommer for å klage! Etter min erfaring er det mange butikker med dette problemet, jeg kjøper ikke ting uten å sjekke datoen lengre. For det er kjedelig å komme hjem med varer som er gått ut av dato , eller ting som normalt sett har langt levetid i skapet som går ut på dato om en uke eller to. Om jeg hadde opplevd det så mange ganger i en butikk hadde jeg enten sluttet å handle der eller vært litt nazi på å sjekke datostemplingen på hver eneste vare jeg kjøpte der. Du er jo klar over at det er et problem der selv om det selvsagt ikke skulle være det.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #7 Skrevet 22. juni 2012 Send heller en klage til selve butikken på nett (om det er en butikk som tilhører en butikk-kjede), merket ting ble ganske mye bedre etter jeg gjorde det med den ene butikken her.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #8 Skrevet 22. juni 2012 Det er derfor du må begynne å bruke Kiwi! Opplevde skuffelse etter skuffelse med Rema og begynte å bruke Kiwi som var litt billigere på det tidspunktet (ifølge VG). Pga prisgarantien er de mye flinkere å ta vekk gammel mat. Noen kroner har jeg også tjent meg(1500 kr), i perioder har jeg litt KiwiBob i meg:D Sjekke datoen? Grei regel med ferskvarer men skal man virkelig måtte sjekke hver vare - hver gang? Det var så ille at jeg kjøpte utgått kjeks og sjokolade, på den største av flere remabutikker i en middels stor by.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2012 Da må det vel bli Meny Marit da,siden dette var på Meny
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 22. juni 2012 #11 Skrevet 22. juni 2012 Jeg har opplevd en gang på Coop Obs å finne vare som var priset til 50% med siste forbruksdag dagen før ( det har de ikke lov til å selge i det hele tatt, uansett prisavslag eller ikke). Gjorde en ansatt oppmerksom på det, og han sa at jada, vi tar det etterhvert... Etterhvert? Da kan det hende at en gammel dame eller noen andre som ikke er så oppmerksom på datostemplinga leser at det er halv pris, kjøper og blir matforgiftet! Handlet masse mat i butikken og da jeg gikk til kassa, stod varene som var utgått fortsatt på hylla. Argh!
Musemorbr / Skrevet 22. juni 2012 #12 Skrevet 22. juni 2012 Det er frustrerende det er sikkert. Vår lokalbutikk har vært helt elendig på det også. En gang ble mannen min så irritert av at absolutt alt han skulle ha var gått ut på dato, at han faktisk heiv alle de utgåtte varene i handlevogna, og leverte full vogn til butikksjefen. Ga beskjed om at han liker å støtte nærbutikken, men det skal sannelig være grenser for hva man finner seg i. Spurte hvorfor han kunne rydde vekk så mye utgått på tre små minutter, når det sto to ansatte i butikken som ikke løftet en finger, og om det var slik man drev butikk? Han var ganske irritert, men ikke slem og butikksjefen tok det greit. Etter det har det faktisk blitt bedre. Vi har en halv time til andre butikker, så det blir til at vi bruker den vi bor rett ved en hel del. Jeg tenker også på de gamle, som ikke har noe valg men må handle her. De kan ha måttet spise mye utgått, og det er langt fra greit.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #13 Skrevet 22. juni 2012 Det er lov å selge varer som det står " bør brukes innen" e.l. på men ikke "forbrukes innen"
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 22. juni 2012 #14 Skrevet 22. juni 2012 Det er lov å selge varer som det står " bør brukes innen" e.l. på men ikke "forbrukes innen" På varene jeg fant (ferskvarer som kjøtt og fisk) stod det "siste forbruksdag". Det er ikke lov å selge ferskvarer som er eldre enn siste forbruksdag. Det er noe annet enn "best innen", som vanligvis ikke står på ferskvarer, men på hermetikk, pasta og andre varer som kan surne, men ikke er farlig å spise.
Gjest Ziva Skrevet 22. juni 2012 #15 Skrevet 22. juni 2012 De fleste butikker tilhører en kjede, så en tlf til kjedekontoret har mere effekt enn å prøve å få ansatte til å høre.
*Yuna* Skrevet 22. juni 2012 #16 Skrevet 22. juni 2012 Det er så irriterende! Pleier og se på datoen, men hvis jeg har hastverk har jeg ikke tid til å se på alle varer.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #17 Skrevet 22. juni 2012 Hva er det som er så vanskelig med å fjerne utgåtte varer fra hyllene? Har akkurat lagd meg middag som gikk rett i søpla. Fordi matbutikken som jeg handler på ikke klarer å fjerne varer som har gått ut på dato.Baconet jeg kjøpte i dag var surt. ååå, jeg blir så irritert,har vel sagt i fra 10-12 ganger allerede om utgåtte varer mens jeg har handlet der. Jeg er glad ikke jeg jobber der i morgen når jeg kommer for å klage! Skulle tro vi handlet på samme drittbutikk her på Langhus. Møkkamat i hyllene. Jeg fikk med meg litt ekstra levende protein i kjøttdeigen en gang. Heretter reiser jeg til større butikker å handler. Den butikken er EKKEL.
Mia_73 Skrevet 22. juni 2012 #18 Skrevet 22. juni 2012 Jeg ser alltid på datostempel, det tar en brøkdel av et sekund, tar varen ut av hylla, ser på forpakning og legger i vogna (eller ei). Handler ofte på Kiwi, det har skjedd flere ganger at varen har gått ut på dato, men da får jeg det gratis. Åpner jeg varen hjemme er det verste som kan skje at den er blitt dårlig. Jeg blir derimot irritert når jeg skal betale for varer som har gått ut for dato, jeg tar fra butikken jo jobben å rydde og kaste, da skal de ikke tjene på det.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #19 Skrevet 22. juni 2012 Jeg ser alltid på datostempel, det tar en brøkdel av et sekund, tar varen ut av hylla, ser på forpakning og legger i vogna (eller ei). Handler ofte på Kiwi, det har skjedd flere ganger at varen har gått ut på dato, men da får jeg det gratis. åpner jeg varen hjemme er det verste som kan skje at den er blitt dårlig. Jeg blir derimot irritert når jeg skal betale for varer som har gått ut for dato, jeg tar fra butikken jo jobben å rydde og kaste, da skal de ikke tjene på det. Men da har du ikke fått med deg reglene på Kiwi.. Det er ikke de ansatte som har ansvar for å sjekke alle varer, det er de som setter ut varene i butikken. Som regel er de kledd som kunder(vanlige klær). En gang fant jeg et stort parti Fox/Nox som var utgått. Jeg spradet med partiet i kassen og sa at "- dette blir dyrt for dere!". (Fikk 600 kr i hånda) Nei, det blir det ikke sa sjefen, " - Kiwi har avtaler med disse som setter ut varene, de har ansvaret og det er de som må ta tapet". Så Kiwi har sikret seg for å slippe å la de ansatte sjekke absolutt alle varer, men en del har de jo.
Gjest Ziva Skrevet 22. juni 2012 #20 Skrevet 22. juni 2012 Er Kiwi må selv dekke varene ikke leverandørene. Leverandørene rullerer varene slik at de eldste skal stå føran og de nye bak. Er Kiwi som har gitt garantien og derfor må de selv dekke varene. Men tilbake til HI sitt problem. Ta en tlf til Meny sitt hovedkontor og problemet vil nok bli tatt skikkelig tak i. Er ikke kult å få en tlf fra distriktssjefen med beskjed om at man ikke gjør en bra nok jobb i sin butikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå