Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Har en 7-åring som ennå ikke er renslig. Han skvetter en del i buksa og kvier seg for å gå på do og da kommer det gjerne bæsj i buksa også. Dette går han med helt til noen merker at det lukter, eller han sniker seg bort for å skifte så ikke vi skal oppdage det (men det gjør vi jo selvsagt likevel). Det er aldri noen store uhell, men litt hele tida. Blir helt matt! Merker at jeg begynner å ikke orke å forholde meg til det, bare hiver underbuksene hans i skittentøyet og ber ham gå i dusjen, og det blir jo helt feil det også. Han har holdt på slik i rundt 4 år, men det går selvsagt opp og ned. Det verste er at jeg tror han har arvet det etter meg. Jeg holdt meg også da jeg var liten, både for det ene og det andre behovet, men jeg har ingen formening om hvorfor jeg gjorde det. Tror egentlig ikke at jeg gadd, rett og slett. Sluttet da jeg gikk i ca. 5 klasse.. Noen som har erfaring med noe tilsvarende? Hva gjorde dere for å få en slutt på dette? Tror jeg har prøvd alt, fra den ene enden av skalaen til den andre. Vet heller ikke om det er noe psykisk eller om det bare er latskap, men fysisk er det ikke.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Jeg har en lik syvåring, bare jente. Det er slitsomt for alle parter. Jeg tror jenta mi er noe sart i magen, og at hun ikke rekker doen. Hun gidder heller ikke gå på do før hun absolutt MÅ, og da blir det fort uhell når hun har løs mage (ofte). Hun går ikke med det, da, heldigvis. Jeg har prøvd det meste, men ingenting fungerer. Jeg har derfor lært henne å hanskes med det selv, så hun ordner for det meste opp alene. Samtidig minner jeg henne (vel, nærmest truer henne) til å gå på do ved rimelige anledninger, det har avverget en del. En fast rutine på dogåing lager rutine på magen på sikt, så det kan hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå