Gå til innhold

fostervannet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har de siste dagene merket at jeg er mye våtere i trusen enn ellers..

tok et truseinnlegg på meg i dag og det er blitt ganske fuktig..

kan dette være fostervann?? forandrer utfloden seg i slutten av svangerskapet? har 1 mnd igjen til termin..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at man har mye tynnere utflod enn vanlig når man går gravid. Jeg var selv inne på sjekk da jeg var redd for at jeg lakk fostervann, men det var ikke det.

Det jeg ville ha gjort i din situasjon, er å ringe føden og si det som det er. Mest sannsynlig vil de ha deg ned til sjekk. De ber deg da om å ta på deg bind/truseinnlegg, og så sjekker de dette når du kommer ned. Nå har du jo heldigvis ikke så lenge igjen til termin, men hvis du lekker mye fostervann er det visse farer for infeksjoner. De vil derfor gjerne ha det under oppsyn, iallfall.

Kan du se om det som kommer ut er en anelse lyserosa? Fostervann har gjerne denne fargen og lukter litt "søtt" på en måte.

Men bare et spørsmål på tampen: det kan ikke være urin? Man blir jo tyngre mot slutten, og det presser jo godt i bekkenet, slik at man ofte blir litt "lekk" under svangerskapet.

Lykke til i innspurten :-)!

Skrevet

Jeg var også litt i tvil, og jeg fikk beskjed om å ta på meg en ny truse og bevege meg litt, "hoppe og sprette" i 15 min. Men her var det bare utflod :) Men når vannet mitt gikk kjentes det ut som om jeg tisset litt på meg fordi det kom litt og litt... Tror ikke alt vannet kom før hun var født, om det går an da? :P

Hos meg var det i hvert fall hvite prikker (talg) der som det var vått.

Skrevet

Kom i tillegg på en ting til jeg fikk beskjed om: ta på meg en sort truse uten truseinnlegg eller bind, og hvis det som kom ut hardnet og ble hvitt (usj!) så var det utflod, hvis ikke, kunne det være fostervann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...