M-M-M-mamma Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Hvor lenge må jeg vente etter amming før jeg kan pumpe meg for å se hvor mye melk jeg har nå? Gir tillegg så hadde vært så greit å vite hvor mye jeg har selv Måltidsveiing er vel best kanskje? Men får vente til hjemmebesøket med det.
☆☆☆ Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Tror pumping er en upålitelig måte å måle, jeg er 100% sikker på at babyen får ut mye mer enn pumpen. Hun legger på seg som hun skal selv om hun går 10-11 timer uten mat på natta og spiser 6-7 måltider på dagen (3 mndr). Får ikke ut mye med pumpen..
M-M-M-mamma Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2012 Ja, er enig med deg i at det er en upålitelig måte..men her snakker vi om at 5 ml er viktig Jeg skal måltidsveie henne etter helgen tenkte jeg..hun er bare 6 dager i dag og veier lite (2880 ved fødsel) så må ha henne opp i vekt! Vil pumpe for bare å se..
M-M-M-mamma Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2012 Ja, er enig med deg i at det er en upålitelig måte..men her snakker vi om at 5 ml er viktig Jeg skal måltidsveie henne etter helgen tenkte jeg..hun er bare 6 dager i dag og veier lite (2880 ved fødsel) så må ha henne opp i vekt! Vil pumpe for bare å se..
Lilla-Turkis Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Jeg hadde også en veldig liten baby som raste i vekt etter fødtsel i tillegg. Når det gjelder pumping så er det veldig vanskelig da babyen får ut mer enn en pumpe og i tillegg varierer det hos de fleste hvor mye melk en har i løpet av en dag. Og fra dag til dag også. Jeg merket det først etter 2-3uker da jeg alltid ammet på begge bryst først også ga tillegg etterpå til han ble mett. Da på morningene så ville han enten ikke ha noe tillegg ellers holdt det med bare 10ml så var han mett, mens på kvelden måtte han ha rundt 60ml de første ukene. Jeg tok også til ett måltid og kun pumpet meg og ga han bare tillegg for å se hvor mye han da spiste for å bli mett. Så regnestykket ble ganske tyderlig etterhvert hvor mye ca han fikk fra meg hvis jeg regnet utifra hva som er normalt for å drikke/spise for de som kun får tillegg. + jeg så ca hvor mye han spiste når han ikke fikk noe som helst fra meg. Kan jo anbefale deg at om du skal pumpe så gjør det på natten etter at du har ammet. Det er den tiden på døgnet det kommer minst ut men det gjør at det kommer mere på morningen og formiddagen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå