Snuppelupp1988 Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Må bare ha en liten utblåsning nå som jeg føler hormonene er på topp! Har jobbet i butikkbransjen i 8 år snart, og har sitti i tenkt tilbake alle de årene jeg har hatt med fantastiske kunder, men de som desverre henger igjen er alle de som altid må klage på noe, er sure og grinete. Jeg har altid vært en person som har gjort alt for kunden, strekt meg langt for å levere og altid blid og hyggelig. Altid tatt meg tid til å småprate så lenge det ikke har gått utover andre i butikken. Dårlige dager finnes ikke for meg i den bransjen selv og jeg noen ganger bare vil skrike, men smilet er altid på plass. Har de siste to årene nå jobbet i en ny startet fiskekjede og syns faktisk det er flere av de værste innom der. De skal som regel ikke kjøpe noe, men må innom for å klage på prisen eller at det faktisk er for lite reker i en salat det ikke skal være reker i! Bare noen milde eksempler, uff Tar som regel alt med et smil, men noen er faktisk så ille at de står å rakker ned på deg som person og arbeidet ditt hvis de har en dårlig dag. Hadde en kunde da jeg var 18 og hun skulle ha et delen på lammelåret med minst kjøtt. Spurte henne om ikke den andre delen var bedre, men nei. Det var jo greit. Hun fikk lammelåret sitt og dagen etter fikk sjefen min en tlf fra politiet faktisk der de hadde fått inn en anmeldelse på at jeg hadde stjelt kjøttet hennes siden hu tydeligsvis forandret mening når hun kom hjem. Selvfølgelig en lattermild polititbetjent som satt i andre enden av tlf. Men endte med at hun dro til en annen butikk for å bytte kjøttet og der fikk hun så hatten passa! Her fikk ikke kunden rett. Rett og slett en grusom opplevelse å få sånne anklager mot seg, men vi fikk nå tilnavnet "mafian" og lo godt etter dette Er mye man må oppleve som butikkannsatt uannsett om det er fortjent eller ikke. Finnes så klart mange der ute som ikke skulle vært i servicebransjen, men synd at det finnes mennesker med en så dårlig holdning og sunt vett. Som må behandle alle like dårlig. Jeg lever og ånder for bransjen. Men har lært med årene at ja kunden skal altid ha rett, men noen ganger så må bare fornuften inn og si beklager men denne gangen tar du feil. Vi er avhengig av kunder, men i min butikk sier vi i fra hvis vi veit at kunden tar feil. Kanskje feil, men vi har fått mer respekt og kundene kommer tilbake. Er det noe jeg vil savne i permisjonen er det alle de fantastiske menneskene som er innom for å handle eller bare slå ann en prat. Men vil også savne de sure og grinete som faktisk kan få de fleste til å smile og le og man vil fundere: Har de virkelig ikke noe bedre å gjøre med livet sitt enn å spre dritt!!! ønsker alle en fin dag i sola Nå er det på jobb å få satt i gang grillen og nyte sola med mine gode kolleger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå