Gå til innhold

Har så lyst å gå fra blond til brunette!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske så lys i håret naturlig, og har vært blond så og si hele livet. Nå har jeg lyst å prøve noe helt nytt og bli mørk i håret, og da mener jeg ganske mørk ikke lysebrunt. Meeen.....

Er det ikke mye stress å farge håret mørkt? Er jo ikke så lekkert med lys ettervekst. Nå striper jeg håret litt lysere, og da er det jo helt ok å være litt mørkere i bunnen så da kan jeg gå et par måneder uten å stripe det. Men andre veien???

Og vil det ikke smitte av hårfarge på sengeklær osv?

Og hva hvis jeg angrer meg da, da blir det vel vanskelig å bli lys igjen uten å klippe av seg alt håret?

Er ganske lys i huden også. Og skal bli mamma, så ikke sikkert jeg kan fly til frisøren i et sett.

Hva er penest, blond eller mørk?

Noen som har noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er blond og har farga håret i mange forskjellige farger. Det er litt stress med ettervekst, for med lys ettervekst ser håret bare pistrete og tynt ut. Ellers er det veldig gøy med forandring da :) Pass på å velge en farge som ikke er veldig kald, om du ikke liker å se blek ut da (jeg syns det er pent, men vet mange ikke er enige). Vær også obs på at øyenbryn og vipper er lyse på oss blondiner, og den kontrasten synes godt med mørkt hår. Så man er nesten nødt til å sminke seg litt hardere rundt øya med mørkt hår.

Blir du lei eller angrer trenger du ikke klippe håret. På meg funka det i hvert fall å ta avfarging og så farge det askeblondt etterpå (askeblondt skjuler oransje-skjæret som kommer med avfargingen). Det så veldig naturlig ut på meg, og når sola skinte litt på håret fikk jeg tilbake min naturlige blonde manke ;)

Lykke til!

Skrevet

Da hadde jeg gått for en glansvask :D Så får du se ca hvordan det blir :D

Skrevet

Og hårfarge skal normalt ikke smitte over på sengetøy. Er du redd for sengetøyet kan du sove med et gammelt håndkle på puten de første nettene.

Skrevet

Hva som er finest er vel gjerne en smakssak, men jeg farget håret helt mørkt for tre år siden. Da hadde jeg vært blondine så og si hele livet,. Har aldri angret, og heller ikke ønsket å bli lys igjen. Håret ser fyldigere og mer glansfullt ut, og er veldig fint til min lyse hud.

Hvis det smitter over på sengetøyet, betyr det bare at fargen ikke er skikkelig vasket ut. For å være sikker på at alt er ute kan du jo dusje før du legger deg, og sove med et håndkle på puten den første natten.

Jeg ville derimot IKKE anbefalt det som nevnes over her, og "farge" håret med glansvask. Det du ender opp med er en farge som ser gjennomsiktig og falmet ut, og som sitter i overraskende lenge (har prøvd, ja...). Grusomt stygt.

Det eneste du bør tenke på er at det ikke er bare-bare å bli lys igjen. Du bør gå gradvis fra mørk til lys, dersom du forsøker å bleke/lysfarge det mørke vil du ende opp med en farge som minner som gammelt oppvaskvann. Med mindre du bleker håret så mange ganger at det faller av...

Hvor ofte du må ta etterveksten kommer litt an på hvor fort håret ditt vokser. Dette vet du nok best selv, siden det kan variere fra person til person. Jeg er mamma selv, og syns ofte det kan være greit å kjøpe hjemmefarge for etterveksten som jeg hiver oppi en dag jeg har litt ekstra tid. Både kjappere og billigere enn frisøren! ;) (Grunnfargen bør du likevel gjerne ta hos fagkyndige, skal du få en fin og dekkende farge)

Lykke til, enten du blir brunette eller holder deg til det lyse.

PS. Forandring fryder, og brunettes have more fun! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...