LillePerlen Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Noen her som har migrene? Hvordan er du når du har migrene? Konstant hodepine? går opp og ned? Hvor mange dager? Har fått konstantert migrene etter 4 dager til sengs med lys og lydskyhet..
lavendelblomst Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Jeg får migreneanfall ved stress, for mye sol (syn), og lukt, parfyme og røyk er ekstra ille. Blir også forverret ved alkohol. Jeg kan få migrene med lite hodepine og masse svimmelhet, eller omvendt. Jeg rykker mye i kroppen, særlig hvis jeg ligger, men kan få det i våken tilstand også, da vet jeg at jeg blir svimmel. Blir også sliten av å prate når jeg har migreneanfall. Sitter nesten alltid i venstre del av hode. Jeg blir også veldig varm, føler meg nesten syk. Jeg går på skole så når jeg har en eksamen tar jeg alltid en stor ibux og paracet før eksamen. Ibux er muskelavslappende. Det hjelper å trene, hvis jeg ikke trener for mye. 2-3 dager i uka er grensa. Det varierer hvor ofte jeg får det, men særlig rundt eksamens-tider. Det kan vare ifra 3 timer til noen dager. Har hatt det ofte i det siste, men nå har jeg ferie, så håper det er snart over. Endret 21. juni 2012 av lavendelblomst
lille sprelle Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 Migrene får man konstatert gjennom en test på sykehuset (eeg???). Spenningshodepine er noe helt annet. Migrenen sitter som regel bare på den ene siden av hodet og mange får aura i litt tid før anfall ("snø på skjermen"/deler av øynene) Drikk som et høl i jorda. Spis regelmessig (hver 3. time), jevn døgnrytme, ikke sove for mye, pass deg for sjokolade, sitrusfrukt, wienerpølser og kokt torsk på dager da det er fare for anfall. Pass på at du er avspent gjennom dagen og særlig rett før du sovner. Bruk solbriller. OG få deg en tur tli lege for å få medisiner. Migrene er ikke noe stort problem i dag om man får de rette medisinene.
LillePerlen Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2012 Takk for svar! Har tatt mr av hodet der så de ikke noe. Men ser de sånt på mr? Må man være under ett anfall for å kunne se?
Turtelduen Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Migrenen min forsvant etter to omganger med akupunktur Men nå er jeg svært mottakelig for slike behandlinger og har stor tro på det. Derfor tror jeg og det virket Ikke hatt det på 4 år nå!! Og jeg var virkelig ille. Fikk det når jeg ble sliten. Men synsforstyrrelser, lammelser, konsentrasjons og talevansker og kraftig hode pine. Endret 21. juni 2012 av Turtelduen
Dorrimor ♂♂ Skrevet 24. juni 2012 #6 Skrevet 24. juni 2012 Migrenen min starter noen ganger m aura( flimringer foran øynene), andre ganger ikke. Sitter på den ene siden, pulserer og blir verre og verre. Hvis jeg tar en migrenetablett og legger meg nedpå med kuldemaske en stund kan den forsvinne fort, hvis ikke kan den vare i et par dager. Spenningshodepine er mer som et lokk som strammer rundt hodet og kommer av spente muskler i nakke og skuldre.. Også har vi spenningshodepine som er en lett blanding. Ikke alltid jeg klarer å kjenne forskjell i starten, og tar derfor migrenetablett for sent og da blir den sittende en stund. Hos meg kommer den av stress stress stress..
Dorrimor ♂♂ Skrevet 24. juni 2012 #7 Skrevet 24. juni 2012 Mente at spenningsmigrene er en lett blanding..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå