Gå til innhold

han vil ikke ha giftering....

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal gifte oss til vinteren :)

men han vil ikke ha giftering. han sier at han ikke syns det er noe fint, og at foreldrene hans ikke har ringer, så da vil ikke han ha heller. for ringer er ekkelt å gå med.

jeg vil at han skal ha ring, men det er vel kanskje noe man må bestemme selv?

jeg syns liksom det er litt dumt, og sårende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde oppfattet det litt slik at han kanskje vil fremstå som singel når han er ute alene. Hva foreldrene hans har bestemt, er vel ikke noe retningslinje for dere? synes han burde ta hensyn til deg her...

Skrevet

Åh, sÅ latterlig!!! Høres ut som en skikkelig mamma-gutt. "Nei, mamma hadde ikke det-sÅ det er det eneste riktige..."

Min eks var sÅnn, kjenner jeg blir skikkelig kvalm.

Skrevet

Faren min har aldri brukt giftering, selv om han faktisk har en. Han brukte den på bryllupsdagen, og aldri siden. Han begrunner det med at han jobber så mye med hendene og er redd for å hekte seg fast, men det er nok også det at han virkelig ikke er en smykkeperson. Jeg lover at han ikke er en person som prøver å fremstå som singel, han krever at moren min skal bli med på det kommunale julebordet hvert år fordi en dame prøvde seg på ham en gang. De har vært gift i 36 år, men bare moren min bruker ring.

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Vet om flere menn som hater å gå med ring, men som heller har ringen i et kjede rundt halsen. Kunne det vært noe for mannen din da?

Gjest Heartbroken
Skrevet

Mannen min holdt på å rive av seg fingen på tur i fjellet da ringen hang fast i en sten eller hva det var, så etter det bruker han den aldri.

Det gjør han da hverken mer eller mindre trofast av den grunn? Merkelig argument!

Og til ditt spørsmål, nei, man kan/bør ikke tvinge noen til å mene det samme som oss selv. Gå med ringen din og la mannen bestemme selv :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Alternativt ha ringen i lenke rundt halsen, da kan han ikke påstå de er vond å gå med.. Se om dere finner ring han synes er fin, ikke den typiske varianten, det finnes jo så mangt nå..

Om det ikke ar aktuelt det heller, så må du nesten bare godta hans ønske i saken.

Forstår du er såret jeg.. Men man kan ikke tvinge et annet menneske til å gjøre noe de ikke vil.

Samboeren her ville ikke ha "klasisk ring", så jeg fant noen i titan, ser ut som typisk mansring. Han likte den svært godt, og på jobben har han den i en skinnreim rundt halsen, de har ikke lov til å ha ringer på fingrene pga farer på jobben (henge fast ringen, rive av finger osv) så han setter på en liten teipbit for å holde den på plass. Så fort arb dagen er over, og de skal på puben å spise middag, ta seg en øl eller to å slappe av, så har han ringen på fingeren igjen, tok han litt tid å bli vant til den, men går helt greit.

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Kronprins William hadde heller ikke ring når han giftet seg, tror ikke han fremstår som singel av den grunn.

Hverken jeg eller mannen min bruker gifteringene våre lenger, men vi er ikke mindre gift av den grunn.

Tro gutta har et lit annet syn på ringer enn oss jenter. Vi liker å pynte oss og er vant til å gå med ringer, gutta syns ofte det blir litt tvangstrøye.

Eksen sa også at ring var helt uaktuelt.

Skrevet

Mannen min har skade i ring fingeren og har gifteringen i ett gullkjede rundt halsen.

Skrevet

Min far mistet nesten fingeren på grunn av en arbeidsulykke der ringen hang fast.

Gubben mister bare ringen fordi han sitter og fikler med den hele tiden.

Skrevet

Jeg hadde vært overlykkelig over at han ville gifte seg med meg. Mye mulig jeg hadde droppet ringen selv! Liker heller ikke så godt å gå med ring. :)

Skrevet
Kronprins William hadde heller ikke ring når han giftet seg, tror ikke han fremstår som singel av den grunn. Hverken jeg eller mannen min bruker gifteringene våre lenger, men vi er ikke mindre gift av den grunn. Tro gutta har et lit annet syn på ringer enn oss jenter. Vi liker å pynte oss og er vant til å gå med ringer, gutta syns ofte det blir litt tvangstrøye. Eksen sa også at ring var helt uaktuelt.

Tvangstrøye med ring? Men å gifte seg er det samme som å være fri og frank? Rart...

Skrevet
Kronprins William hadde heller ikke ring når han giftet seg, tror ikke han fremstår som singel av den grunn. Hverken jeg eller mannen min bruker gifteringene våre lenger, men vi er ikke mindre gift av den grunn. Tro gutta har et lit annet syn på ringer enn oss jenter. Vi liker å pynte oss og er vant til å gå med ringer, gutta syns ofte det blir litt tvangstrøye. Eksen sa også at ring var helt uaktuelt.
Tvangstrøye med ring? Men å gifte seg er det samme som å være fri og frank? Rart...
Mannfolk er rare, hehe. Men vi liker de jo stort sett allikevel.

Det er jo faktsik mange menn som sier at gifte seg, nei det skal de aldri gjøre. Men å få 3 barn med samboeren det er greit. !!

Syns nå ansvaret for 3 barn er mye større enn å gifte seg.

Man kan alltids skille seg, men felles barn er for evig.

Skrevet

Uff.. Ikke hør på de usikre damene som sier at det er så han skal fremstå som singel.. Du kjenner mannen din,så du kjenner nok også hans virkelige intensjoner..?

Så om du skulle føle selv at det var så han kunne femstå som singel så hadde du nok følt det og kanskje ikke giftet deg ;)

Men enig med resten her..du kan jo ikke tvinge kan akkurat men det e viktig å ta hensyn til hverandre.. han vil ikke ha ring men du vil ha skal ha det..da må det jo være mulig å inngå et komprimiss der begge føler at de "vinner" :)

Snakk me han om det...han vil jo sikkert glede deg da, å går vel med på en løsning som vil gange deg også :)

Lykke til med ringene og bryllupet :D

Skrevet

Jeg kjenner mange som ikke går med ring, og det med at han vil fremstå som single er svada.

Faktisk sier flere menn jeg kjenner at gifteringen funker som rene fittemagneten ute på byen, så er det det han har i tankene så har han bommet.

Skrevet

Forledrene mine har aldri, såvidt jeg husker det, gått med gifteringer. Pappa har ikke villet brukt ring pga arbeidet sitt. Fare for å henge fast ringen og ødelegge fingeren.

Har sagt til mannen min at det er helt greit at han ikke bruker ring når han er på jobb, han har også en slik jobb hvor det er fare for at han henger seg fast ol. Men foreløpig vil han bruke den da..

Har likevel måtte levert inn ringen hans et par ganger pga at han har ødelagt den....

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg er ikke vant til å gå med ring, smykker generelt er ikke min ting for å si det slik, men når vi forlovet oss, så syntes jeg det var naturlig å skulle ha ring på fingeren, i mitt hode "hører det hjemme", og med rett ring, så gjorde det det for samboeren også ;)

Skrevet
Hadde oppfattet det litt slik at han kanskje vil fremstå som singel når han er ute alene. Hva foreldrene hans har bestemt, er vel ikke noe retningslinje for dere? synes han burde ta hensyn til deg her...

Når jeg leste overskriften så visste jeg at det ville være ett svar som dette her. Hehe, har vært på DIB for lenge tror jeg.

Skrevet

Hva er det som er så jævli viktig med å ha ring da? Jeg er samboer og har vært det i åtte år, har ikke noen ring jeg. Er jeg ikke trofast da, eller vil jeg kanskje virke singel på byen? Hmmm..

Skrevet

Du har ikke fått dette svaret enda, så da føler jeg at jeg må skrive det:

HIV HAN På HUE OG RÆVA UUUUT!!!!!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Hva er det som er så jævli viktig med å ha ring da? Jeg er samboer og har vært det i åtte år, har ikke noen ring jeg. Er jeg ikke trofast da, eller vil jeg kanskje virke singel på byen? Hmmm..

Du er samboer, altså du har tatt standpunkt om å ikke gifte seg. Når man er gift, er det vanlig med GIFTEring. Kan ikke se hvorfor de som er samboer skal ha GIFTEring, så din erfaring er nok ikke relevant her.

Skrevet

Mannen min liker heller ikke å gå med smykker, og ville helst ikke gå med ring da vi giftet oss. Ble litt skuffet over han da, men det er jo ikke selve ringen som er viktig.

Vi har vært gift i 9 år nå, og ingen av oss bruker ring lenger. Tenker ikke på det engang. Jeg bruker sjelden smykker, og fikk dessuten eksem av ringen. Ingen av oss prøver å fremstå som single.

Skrevet
Du er samboer, altså du har tatt standpunkt om å ikke gifte seg. Når man er gift, er det vanlig med GIFTEring. Kan ikke se hvorfor de som er samboer skal ha GIFTEring, så din erfaring er nok ikke relevant her.

Har ikke tatt ett standpunkt om å ikke gifte meg. Har bare ikke gjort det enda. Jada, jeg skjønner at samboere ikke går med giftering, men at man ikke går med giftering betyr da ikke at det er for å virke singel?

Skrevet

Hadde ikke brydd meg om han ikke vil bruke den. Menn med giftering er like attraktive som menn uten ring på byen hvis det er det du tenker på.

Jeg bruker heller ikke ringene jeg har fått i gave annet enn til spesielle anledninger. Og blir vi gift blir det nok det samme med den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...