Gå til innhold

Hvordan vasker man klær smart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi nå skal bli 3 ser jeg det naturlig at vi begynner å bruke parfymefritt vaskepulver til babyen og jeg har kjøpt inn neutral. Men hvordan vasker man egentlig smart (mest mulig økonomisk og miljømessig) når man er en liten familie??? -alt jeg har hørt er bare at det blir myyye mer vask og da er det vel greit å finne noen gode løsninger :-)

Vi skal bygge hus og bor nå i en leil på 80kvadrat uten tørketrommel (aldri savnet det til nå..), så der sparer vi hvertfall miljøet. Burde vi vaske alt med parfymefritt? ..voksne klær og babyklær sammen? pris på omo er ca. 1,6 kr pr vask og neutral ca 2 kr per vask så det er ikke store prisforskjellen. Jeg leste en forbrukerrapport at man kan halvere pulvermengden uten at det gjør særlig forskjell (sef. ved bruk av skjønn og vurdering av hvor skittent tøyet er) http://forbrukerport...rsus_40_grader/

Med babyen kommer vel endel nye flekker vi ikke er så vant til og de må vel taes hånd om med en gang, eller er det noen som har noen gode tips? jeg antar vaskemaskinene ikke kommer til å bli så fulle lenger og da kan man sikkert redusere pulvermengden eller kjøre et kortprogram (eller begge deler).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her stappes alt av klær sammen. (Sorterer kun hvitt og farget og 40/60 grader)

Bruker parfymefri vaskepulver og tøymykner til hele familien :)

Hadde aldri orket å vaske ungene sine klær for seg, er bedre å fylle maskinen så slipper man å vaske klær hele dagen.

Lite tips: Felleskjøpet har store esker med vaskepulver og tøymykner. Omo, blenda sensitiv og sikkert flere. Blir billigere å kjøpe der enn på matbutikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...