Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Har ei venninne som har en datter på 9mnd, barnet måtte bruke pute til hun var 4 mnd pga hofte dysplasi. Men denne lille jenta blir satt i en jumperoo flere timer om dagen.... det kan da umulig være bra for hoftene?? Har prøvd å si at barnet ikke burde stå der mer enn 15 min og gangen, men hun vil ikke høre og det er jo ikke mitt barn så lite jeg får gjort...... mor vil mye heller sitte på facebook og div enn å ta seg av barnet og derfor blir hun plassert der...... for dere som ikke vet hva jumperoo er så er det en sånn: http://littlebbshop.blogspot.no/2010/12/fisher-price-rainforest-jumperoo.html
Berta_78 Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Svigermor som er fysioterapeut for barn har sagt at bouncere er 100 % forbudt, og hun aner ikke hvorfor de selges. Dette pga hoftebelastning på barn som ennå ikke kan stå/gå selv. Det høres virkelig ikke bra it at et barn med hofteproblemer settes i en slik, hun kan jo risikere at barnet får bevegelseshemning og smerter på sikt! Nå er jeg ingen ekspert, men si at hun MÅ snakke med fysio om dette - hun vil vel ikke risikere å ødelegge barnets helse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå