Gå til innhold

Hvordan gjorde dere med "tilvenning" til far?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datters far ønsker å ha samvær. Han har ikke sett henne siden hun var født, noe han bestemte selv. Og nå er hun 2,5 år og veldig redd for fremmede. Jeg har en samboer hun antagelig ser på som pappa. Men for all del, far skal da få samvær.

Problemet er at han ikke skjønner at det kreves endel jobb fra hans side, over tid, for at hun skal bli trygg på ham og for at han skal kunne ha helgesamvær. Hvor lang tid brukte dere på en slik tilvenning/opptrapping? Bør jeg ta det i samråd med helsestasjonen (de kan jo barnet best)? Hvor ofte bør han komme på dagsamvær?

Han vil ikke på familievernkontoret eller skrive en samværsavtale.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han ikke vil være med på familievernkontoret eller skrive samværsavtale hadde jeg bedt han om å komme tilbake når han kan sette barnet først og ikke bare tenke på seg selv.

Skrevet

Takk, jeg har vurdert det ja. Er bare litt redd for å sette foten ned for noe som min datter kan få svi for, ved at han blir sint og lager vanskeligheter. Men det er nok et godt råd jeg bør følge

HI

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Takk, jeg har vurdert det ja. Er bare litt redd for å sette foten ned for noe som min datter kan få svi for, ved at han blir sint og lager vanskeligheter. Men det er nok et godt råd jeg bør følge HI

Drit i ham, om han lager vanskeligheter beviser bare at han ikke er klar for å være der for datteren sin enda. Han høres egoistisk ut - vil ikke ha samvær når barnet er baby, men når barnet er større vil han valse inn og få helgesamvær med en gang. Han vil heller ikke skrive samværsavtale slik at barnet får trygge rammer for samvær. Si at han kan komme tilbake når han har vokst opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...