Gå til innhold

Hvor mye får barna deres for tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på denne tannfeen som kommer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 20 kr pr tann.

Eldste min på 11 år har mistet flere tenner i uken er periode nå så han har blitt rik ;)

Men nå tror jeg alle gjekslene er ute og alle de nye på plass..

Skrevet

Hos oss legger tannfeen igjen 20 kr i glasset.

hadde forøvrig glemt å samkjøre med mor til stebarnet min, for han ble veldig glad når tannfeen la igjen 20 hos oss, hos mor lå det en tier i vannglasset. så nå ville han passe på å miste resten av tennene sine i pappa-ukene ;)

Skrevet

40-50 kr for aller første tannen, og så 20 kr for hver av de andre.

Skrevet

Jeg tenkte på 20,- jeg også,men så hørte jeg at noen fikk 40 og det syns jeg jo var litt mye!

Skrevet
40-50 kr for aller første tannen, og så 20 kr for hver av de andre.

Det er jo kanskje en grei ordning, at de får litt mer for den første!

Skrevet

20 kr har min fått.. De vet jo som regel ikke verdien av penger i den alderen,så jeg synes det holder..

Skrevet

Her har vi ikke hatt noe fast beløp, siden vi ikke vet når tennene har falt ut. Det har rett og slett blitt de småpengene jeg har hatt i lommeboken. Men 40kr høres mye ut da, det har vi aldri gitt.

Skrevet
Her har vi ikke hatt noe fast beløp, siden vi ikke vet når tennene har falt ut. Det har rett og slett blitt de småpengene jeg har hatt i lommeboken. Men 40kr høres mye ut da, det har vi aldri gitt.

Det er bare for første tannen, den er jo ekstra verdifull ;) De andre tennene har en mer normal kurs på 20 kr :)

Skrevet

mellom 5 og 10 kr.

Eldste er veldig misunnelig på de som får 50-100 og har begynt å stille spørsmål ved tannfeens eksistens siden den er så urettferdig.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Tariffen hos tannfeene her i området er kr 20. En kollega av meg ble litt tankefull da jeg gjorde ham oppmerksom på hvor mange tenner det er som skal ut etter at han hadde latt tannfeen legge seg på kr 50 pr tann hos eldstebarnet...

Skrevet

Her får de også 50 kr for første tann og 20 for resten! Jeg jobba på SFO ei stund å der var det ei som kom lykkelig og fornøyd å sa at tannfeen hadde.gitt henne 100 kr. Holdt på å ramle av stolen jeg. Tenkte at DET har ikke vi råd til med 3 unger og 20 tenner som skal felles hos hver unge!!

Skrevet

Her har det vært rundt 30-40 kr, men har måtte forhøye det etter at yngste har måtte trekke ut 4 tenner og mest sannsynlig må trekke resten av melketennene sine pga plassmangel i munnen. Nå får hun, i tillegg til penger for tanna, noe på lekebutikken etter at hun har trekt tenner så hun får velge seg en ting der som jeg betaler. Det er rett og slett for å motivere henne siden hun er blitt helt hysterisk redd for å sitte i tannlegestolen og lovnad om lekebutikk har gjort at hun velger å gjennomføre tanntrekkingen tiltross for redselen.

Skrevet

Har en som har 2 løse tenner nå og det blir nok litt eksta for de første tennene,50-70 kr og 20-30 kr for resten.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av min datter om at dersom man la tanna i ei bok fikk man lapper, men om man la den i glass fikk man mynter. Gjett hvor hun la tanna si? Så her er prisen pr tann 50 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...