Anne-B. Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Mannen vil ikke, påstår at kjørekultur ikke eksisterer på Mallorcen. Jeg mistenker at det er en unnskyldning for å drikke øl til lunch, og tenker at vi går glipp av mye fint. Hvor hen kan jeg kjøre opp innen lørdag? Send meg navn og nummer, ASAP!
Gjest amandine Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Trenger du sjåfør på Mallorca? Slik at forstå? Jeg melder meg frivillig! Forøvrig kan du opplyse ham om at det er ikke noe problem å kjøre, og til dig, Frue, spander clausthaler på ham;-)
Anne-B. Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2012 Ja, bli med, vi kan gå på ekskursjon og se på den lokale floraen. Det er vel lov å knipe med seg noen frø? Skal opplyse om det. Jeg akter ikke å sitte ved en bassengkant en hel uke, umåtelig kjedelig.
Gjest sug lut Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Man skal ikke kjøre på Mallorca. Man skal ta buss eller taxi, og så skal man Gå masse, det er fantastiske turer på sånne oppbygde stier der ingen kunne tru at nokon kunne gå (gu), man kommmer kjempehøyt og det er vakkert og vilt. Utover det skal man som sagt kjøre kollektivt eller taxi. Vet ikke hvor dere ligger, men dra uansett til Soller og Puerto Soller (fra S til PS går verdens koseligste gamle åpne tretrikk gjennom appelsinlunder), og så skal man dra til Dèja (apostrof en eller annen vei) og stirre på der de andre rike bor, og så skal man dra til Fornalutx bare fordi det er vakkert både til, fra og på stedet, og såntno. Nemlig. Kjøring er for selvmordskandidater.
bIomstre Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 (endret) Hvorfor har mannen den oppfatningen(og du også Lut?!)? Prøv å google kjøring på Mallorca, og det er bare godord å finne! Selv har jeg kjøreerfaring både i Tyskland, Frankrike, Italia, Spania (inkl Mallorca) og Portugal. Spania er faktisk en av de med best kjørekultur av disse, vil rangere de på en 2. plass etter Tyskland. Portu-gal derimot.... Og eu landet med flest ulykker er Polen. Du får true med å leie deg en scooter, det er sikkert myye farligere! Hvor skal dere da? I Palma går det mye buss, og en toglinje til vestkysten. Ps: mulig jeg er herda av Stavangers kjørekultur, her bor det maange stressa folk! Tror det er tryggere å kjøre bland folk i ferimodus på Mallorca enn her faktisk... Endret 21. juni 2012 av bIomstre
Anne-B. Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2012 Alcudia. Tenker det er basseng og mat og øl som frister mest, sånt som jeg da dessverre syns er fryktelig kjedelig, men iom at dette er en familiegudsteneste, så kan ikke jeg sitte hjemme eller ved bassenget og agere sur in-law. Smile pent og sole seg. Det finnes sikkert plenty med informasjon på hotelet angående transport og organisert og uorganisert aktivitet i området. De må vel ha en turistinformasjon der.
bIomstre Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 Turistinfo er det ikke manko på Og en uke er jo overkommelig. Bare å kose seg, god tur!
Anne-B. Skrevet 21. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 21. juni 2012 Tackar for inspirasjonen, damer! Jeg tror det blir bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå