Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Som svarer bare for å lage kvalm... Når noen spør om en ting, og får helt andre svar enn på det man lurte på. Spør man om tips i forhold til det å flytte sammen med kjæresten, får man svar "la vær". Spør man hvilken parfyme er friskest, får man svar "at du gidder å bruke parfyme, tenk på alle som er allergisk". Spør man om datingsproblematikk, får man svar om at det er best å være singel. Spør man om når man tar barna med på sirkus, får man til svar at man støtter dyreplageri. hvorfor Må folk lage kvalm? Har dere sterke meninger, så start egen tråd om det.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 "Nothing helps a bad mood like spreading it around." Calvin and Hobbes.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 Det er ikke å lage kvalm, det er å prate om et tema.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Det er ikke å lage kvalm, det er å prate om et tema. Nei. Det er å prate om helt annet tema. De fleste som skriver her er over 18 år, kan data og har alle forutsetninger for å søke opp bivirkninger av vaksiner, allergifaktor på parfyme osv. Det å svare "ikke bruk parfyme" eller "vær singel" er det samme som å svare "det er fint vær i dag" når noen spør hva du vil ha å spise.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Det er å prate rundt temaet, akkurat som vi gjør ellers når vi omgås mennesker. Hvis du sitter sammen med venninner og en spørr etter en god parfyme er det helt vanlig at noen forteller om parfymer de liker og noen forteller at de ikke liker parfyme pga alergi ol. Det er småprat. Sider som skravlesiden og anonymsiden er ikke så stramme at man må holde seg nøyaktig til et formelt tema. Det vanlige er å "prate" rundt det og å si hva man mener om de andres svar.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Helt enig. Er så lei av de damene som trykker ned andre, svarer til noe helt annet enn hva som ble spurt om, hakker på andre og er kvasse i tilbakemeldingene sine. Herregud!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 Det er å prate rundt temaet, akkurat som vi gjør ellers når vi omgås mennesker. Hvis du sitter sammen med venninner og en spørr etter en god parfyme er det helt vanlig at noen forteller om parfymer de liker og noen forteller at de ikke liker parfyme pga alergi ol. Det er småprat. Sider som skravlesiden og anonymsiden er ikke så stramme at man må holde seg nøyaktig til et formelt tema. Det vanlige er å "prate" rundt det og å si hva man mener om de andres svar. Greit at man forteller hva man liker eller ikke liker, men her blir man BESKYLDT å støtte dyreplageri hvis man tar barna på sirkus, være desperat fordi man vil ha kjæreste, man blir fortalt at man ikke skal bruke parfyme fordi alle de stakkars som er allergiske må få lov å gå i fred. Det er IKKE småprat etter min mening. Hater du sirkus, så går du ikke inn på tråder om sirkus. Synes du kjæresteriet og annet enn singelliv er noe teit, så går du ikke inn på tråder "tips for dating". Hvis du bevisst gjør det og svarer kvasst, kan det ikke være annet enn for å lage kvalm.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #8 Skrevet 21. juni 2012 Det er å prate rundt temaet, akkurat som vi gjør ellers når vi omgås mennesker. Hvis du sitter sammen med venninner og en spørr etter en god parfyme er det helt vanlig at noen forteller om parfymer de liker og noen forteller at de ikke liker parfyme pga alergi ol. Det er småprat. Sider som skravlesiden og anonymsiden er ikke så stramme at man må holde seg nøyaktig til et formelt tema. Det vanlige er å "prate" rundt det og å si hva man mener om de andres svar. Greit at man forteller hva man liker eller ikke liker, men her blir man BESKYLDT å støtte dyreplageri hvis man tar barna på sirkus, være desperat fordi man vil ha kjæreste, man blir fortalt at man ikke skal bruke parfyme fordi alle de stakkars som er allergiske må få lov å gå i fred. Det er IKKE småprat etter min mening. Hater du sirkus, så går du ikke inn på tråder om sirkus. Synes du kjæresteriet og annet enn singelliv er noe teit, så går du ikke inn på tråder "tips for dating". Hvis du bevisst gjør det og svarer kvasst, kan det ikke være annet enn for å lage kvalm. Med andre ord: KUN de som er enige med HI kan svare på tråder. Den er god du.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #9 Skrevet 21. juni 2012 Det er å prate rundt temaet, akkurat som vi gjør ellers når vi omgås mennesker. Hvis du sitter sammen med venninner og en spørr etter en god parfyme er det helt vanlig at noen forteller om parfymer de liker og noen forteller at de ikke liker parfyme pga alergi ol. Det er småprat. Sider som skravlesiden og anonymsiden er ikke så stramme at man må holde seg nøyaktig til et formelt tema. Det vanlige er å "prate" rundt det og å si hva man mener om de andres svar. Greit at man forteller hva man liker eller ikke liker, men her blir man BESKYLDT å støtte dyreplageri hvis man tar barna på sirkus, være desperat fordi man vil ha kjæreste, man blir fortalt at man ikke skal bruke parfyme fordi alle de stakkars som er allergiske må få lov å gå i fred. Det er IKKE småprat etter min mening. Hater du sirkus, så går du ikke inn på tråder om sirkus. Synes du kjæresteriet og annet enn singelliv er noe teit, så går du ikke inn på tråder "tips for dating". Hvis du bevisst gjør det og svarer kvasst, kan det ikke være annet enn for å lage kvalm. Med andre ord: KUN de som er enige med HI kan svare på tråder. Den er god du. Nei. Men du bør svare på spørsmålet som er stilt, og ikke kjøre propaganda for eget syn. Hva er det så vanskelig å forstå? F eks, folk spør "er det maxi cosi eller besafe beltestol dere synes er best på min 5-åring?", da er ikke "du er dårlig mor som ikke har barnet i bakovervendt babystol" adekvat svar. Det at "jeg bruker annet merke fordi jeg ikke synes noen av merkene du nevnte er bra" er å være uenig med HI, men innenfor tema. Spørsmålet "i hvilken alder fikk din datter hull i ørene?" skal ikke besvares med "du er dårlig mor som i det hele tatt vurderer hull i ørene på din 7-åring, tenk for en dum person som ikke tenker over konsekvensene".
Gjest Hercule Poirot Skrevet 21. juni 2012 #10 Skrevet 21. juni 2012 Kjære vene... Det var da også noe å krangle om! Faktisk ser jeg på sånne svar som HI omtaler som utidige, som helt ut relevante, og en veldig naturlig utvikling av en samtale, meningsutveksling, diskusjon eller hva du nå vil kalle det. Om man f.eks. i en tråd om parfyme nevner allergiproblematikken, så er da det helt ut relevant! Det er i alle fall ikke propaganda for et annet syn, det er et naturlig innspill. Som en annen sier her; det virker som om HI synes det er ubehagelig at ikke alle er enige med henne (ham?) og mener at er man ikke enig med trådstarter så bør man holde kjeft. Andre meninger rundt samme tema må man i så fall starte ny tråd om... Er det rart det er krig i verden, sier jeg, når man ikke engang kan diskutere et helt tema i en tråd. Nei, HI; vi trenger ikke ytterligere innskrenkelser, vi trenger faktisk litt vidsyn og informasjon i et litt større perspektiv enn vår egen lille verden. ;-)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #11 Skrevet 21. juni 2012 Det er å prate rundt temaet, akkurat som vi gjør ellers når vi omgås mennesker. Hvis du sitter sammen med venninner og en spørr etter en god parfyme er det helt vanlig at noen forteller om parfymer de liker og noen forteller at de ikke liker parfyme pga alergi ol. Det er småprat. Sider som skravlesiden og anonymsiden er ikke så stramme at man må holde seg nøyaktig til et formelt tema. Det vanlige er å "prate" rundt det og å si hva man mener om de andres svar. Greit at man forteller hva man liker eller ikke liker, men her blir man BESKYLDT å støtte dyreplageri hvis man tar barna på sirkus, være desperat fordi man vil ha kjæreste, man blir fortalt at man ikke skal bruke parfyme fordi alle de stakkars som er allergiske må få lov å gå i fred. Det er IKKE småprat etter min mening. Hater du sirkus, så går du ikke inn på tråder om sirkus. Synes du kjæresteriet og annet enn singelliv er noe teit, så går du ikke inn på tråder "tips for dating". Hvis du bevisst gjør det og svarer kvasst, kan det ikke være annet enn for å lage kvalm. Med andre ord: KUN de som er enige med HI kan svare på tråder. Den er god du. Nei. Men du bør svare på spørsmålet som er stilt, og ikke kjøre propaganda for eget syn. Hva er det så vanskelig å forstå? F eks, folk spør "er det maxi cosi eller besafe beltestol dere synes er best på min 5-åring?", da er ikke "du er dårlig mor som ikke har barnet i bakovervendt babystol" adekvat svar. Det at "jeg bruker annet merke fordi jeg ikke synes noen av merkene du nevnte er bra" er å være uenig med HI, men innenfor tema. Spørsmålet "i hvilken alder fikk din datter hull i ørene?" skal ikke besvares med "du er dårlig mor som i det hele tatt vurderer hull i ørene på din 7-åring, tenk for en dum person som ikke tenker over konsekvensene". Der er jeg uenig med deg. Man bør selvfølgelig svare skikkelig uten drittkasting ol, selv om det kan være ganske underholdende, men å gjøre oppmerksom på andre meninger om for eksempel hull i ørene syner jeg er helt på sin plass. Jeg kunne for eksempel skrevet at mine barn ikke kommer til å få hull i ørene så lenge jeg bestemmer, både fordi jeg synes det er stygt, det kan gi medisinske problemer og det er en del styr for ungene og mor. Det er et svar som etter min mening klart hører hjemme i en slik tråd og som jeg ikke ser noen grunn til å starte en egen tråd for å poengtere.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #12 Skrevet 21. juni 2012 Det er så utrolig mange som ikke "klarer å oppføre" seg her inne at noen av oss begynner å miste litt interessen siden det er så mye "drittslenging" Etter min mening burde de fjernet hele mulighet for anonym posting så kanskje det hadde blitt slutt på dette tullet fra enkelte!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #13 Skrevet 21. juni 2012 Det er så utrolig mange som ikke "klarer å oppføre" seg her inne at noen av oss begynner å miste litt interessen siden det er så mye "drittslenging" Etter min mening burde de fjernet hele mulighet for anonym posting så kanskje det hadde blitt slutt på dette tullet fra enkelte! Om de fjernet anonymmuligheten ville de mistet mange brukere. Vi har jo allerede skravlesiden der man ikke kan være anonym. Problemet er at så få er interesert i det. De som ønsker en side uten mulighet til å være anonym kan jo bare bruke den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå