Gå til innhold

Gode på interiør og farger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi tar over huset vårt neste helg skal vi sette i gang med stua med en gang, da den IKKE ser bra ut nå :-) Vi skal gjøre det litt enkelt nå, å heller pusse ordentlig opp neste år. Vi skal pusse opp badet nå, så det blir fort noen kr :P Det er brystpanel i stua der nå, og hvite vegger.

Vi tenker kanskje en lyyys brun farge, og tapet på en vegg, mest sannsynlig kort veggen. Men vi har mørkegrå sofa, så vet ikke helt hvordan det blir? Har verken greie på farge eller tapet, greier liksom ikke det det for meg hvordan det blir :)

Kan gjerne legge ut bilde av stua hvis dere vil hjelpe meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mørk grå sofa ville jeg latt stuen være hvit. Jeg elsker hvitfargen Chi, den er så ren og delikat.

Skrevet

Vurderer det, men vil ikke ha hele veggen hvit isåfall, å ikke kritthvit. .. Veldig lyst på tapet på en vegg, syns det gjør seg veldig :)

Skrevet

Det kommer an på hvilken gråfarge det er på sofa, og hvilken brunfarge på vegg, men personlig ville jeg valgt lyse vegger mot grå sofa. Evt. mørk vegg på den delen sofaen ikke står.

Det er ikke noe fasitsvar på dette, man må velge det man selv liker selvsagt, men ville kanskje gått innom en male/fargebutikk og sett på noen fargekart for å se hvilke brunfarge som passer til den gråfargen, slik at fargene kommer til sin rett.

Skrevet

Jeg synes grå vegger er pent, gjerne en litt halvmørk matt gråfarge. Du kan tapetsere en vegg med grå grunnfarge og f.eks lyse store blomster eller noe, med noe skinn/spill i.. Det blir delikat og pent, og særlig når du i tillegg har grå sofa. Hvilke farger er resten av møblene dine? Hvis du har mye hvite møbler er det perfekt! og kanskje "varme" det litt opp med tepper, skinn, puter, gardiner, lykter i gråbrunt siden grått _kan_ bli litt kaldt.. Slitt grånet treverk er veldig stilig til.

Hvis du vil gå for hvitt er bomull en fin farge som er litt varmere enn de klareste hvitfargene.

Ellers er sand en lys gråbrun farge som er veldig diskret og pen - ikke så vågal som dyp grå...

Lykke til med oppussing:-)

Skrevet

Du må finne en cirka-farge som du syns er fin, og så må du prøve deg fram på veggen der du skal ha den. Det er så mye som spiller inn; om rommet har mye lys utenfra, hvilken vei rommet vender, møbler etc.

Kan være litt tidkrevende, men IKKE handle ut fra en liten fargeprøve - det er veldig dumt.

Vi har en helt lys grålig farge på stua. Den heter Perle (fra Nordsjø) og passer godt her ihvertfall - hvor vi har MYE lys utenfra.

Skrevet

Selvsagt kan grå og brun passe. Jeg ser for meg en lys brunfarge eller kanskje en sandfarget vegg mot en grå sofa. Men som sagt et fargekart er veldig kjekt å bruke

Skrevet

Tusen takk for alle svar :) Det kommer mye lys inn i stua altså, i hvertfall i den ene delen! Vi har mørk beiset spise og stuebord, skulle ønske det var litt lysere.. Har også et stort svart speil, men det skal jeg male hvitt, orker ikke alt det mørke! Har også lyst gulvteppe, tenkte også å ha lyse lifgardiner evt. Det eneste muligheten for å ha sofaen, er på kortveggen, der jeg hadde tenkt å ha sofaen.. Skal se på disse fargene dere har anbefalt. Hvilken farge på tapeten ville dere hatt til mørkegrå sofa da? Har ikke lyst på kjempe masse mønter.. Har sett for meg noen lyse, litt sånn kremfarget osv. Men da blir jo plutselig alt lyst igjen?

DILEMMA ! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...