Gå til innhold

Pakke/flyttetips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter :)

Vi flytter i eget hus neste helg,å har ikke akkurat begynt å pakke no særlig :P Har pakka ned noen sko og litt vinterklær, men that's it.. Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne..

Hva pleier dere å begynne med, å eller andre tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta rom for rom. Pakk småting i esker først, så møblene er enkle å flytte. Skriv hva som er i eskene, hvilket rom de skal i, så de er lett Å få på rett sted i nye huset.

Kast/selg/gi bort det du ikke trenger/vil ha. Bedre anledning til stor opprydning får du ikke ;)

Lykke til!!

Skrevet

Tape fjernkontroll og ledninger fast til TV-en og lignende.

Skrevet

Og jeg var så dum å pakke feks utstyr til kjøkkenmaskinen i flere esker, og nå er det en VIKTIG del jeg ikke finner. Så pakk sammen det som skal brukes sammen!

Skrevet

* Pakk alt du ikke har bruk for den siste uka

* Gå gjennom gamle ting, TRENGER du virkelig den, og den? Kast, selg, gi bort det som ikke dere bruker lenger. Gamle klær som kan brukes kan gis bort til f.eks UFF eller fretex

* Merk alt GODT slik at du vet hvor alt skal (kjøkken, stue, soverom foreldre, soverom barn 1, 2 3osv.. ). Litt kjipt første kvelden om du f.eks. skal lage mat og aner ikke hvor kjelene er..

* Bruk søppelsekker til klær

Skrevet

Takk for svar :) Hehe, ja man må vel passe på hva og hvor man pakker ned, så ting ikke blir borte! Tenkte å starte med noen rote skuffer, å begynne i kjøkkenskapene, bare la det vi trenger av glass, askjetter og bestikk stå igjen.. Så er jeg på vei hvertfall :) Alt som er av leker og alt i stua tar jeg siste dagen :)

Skrevet

Masse klær og interiør ting som jeg ikke skal ha, men nå skal søstra mi flytte for seg selv for første gang, så da vet jeg heldigvis hvor jeg kan gjøre av det.. Ellers hadde det bare blitt ståendes å tatt unødvendig plass så :) Soverommet er heeelt klart det verste nå, har dratt ut alle klær fra skapene, så alt flyyter!

Nei, bare å sette igang vel :)

Skrevet

nok av søppelsekker, pappesker og tusj til merking. En rull maskeringstape er greit, tape en strek på søppelsekken, og skriv på den. merk både med innhold og rommet det hører til, så er det lett å bære alt til riktig rom med en gang:-)

pakk loft, kjeller, boder og skap brukt til lagring først, bruk tid, lag et godt system, og merk tydelig og detaljert. Da er det lettere å flytte inn med god orden, i stedet for at starten i nytt hus blir et kaos.

bruk håndklær, vaskekluter o.l. til å legge mellom og rundt alt knuselig, så slipper du masse avispapir!

benytt sjansen til å ta en skikkelig gjennomgang, og kast / gi bort med hard hånd. Ikke flytt søppel og rot!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...