Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #1 Skrevet 21. juni 2012 Jeg og bf har et ganske anstrengt forhold. Det har vært løgn,sjalusi,krangling, og tull fra dag en. Han har gått bak ryggen på meg og tatt lydopptak av kranglene våre. jeg har en fortid som veldig ustabil psykisk, dog har jeg vært fin og stabil i 7 år nå. Fortiden jeg prater om strekker seg tilbake til for 11-12 år siden. Jeg var deprimert,hadde angst,traumer, fungerte ikke i det hele tatt, prøvde å ta livet mitt flere ganger, og var ut og inn av psykiatrisk i et par år før jeg fikk skikkelig hjelp. Denne fortiden er jeg livredd, og det vet bf. Og han vet å bruke den mot meg, men selvfølgelig ikke når han selv tar opp krangelen vår bak ryggen på meg. Jeg er livredd for å bli sånn igjen som jeg var den gangen, selvom det ikke er noe som tilsier at det skal skje. Bf har problemer selv, med agressjon,løgn,lærevansker og andre ting som kan minne om adhd, uten at han har denne diagnosen. Han har barn fra før, og har blitt meldt til barnevernet tidligere pga agresjon mot barna sine visstnok. Og derfor har jeg nå kontaktet barnevernet selv for å vite hva jeg skal gjøre ift samvær med barnet vårt. Har blitt rådet om at far kommer på samvær til oss, ihvertfall en god stund siden barnet er lite ennå, og bf har disse problemene og har blitt meldt før. Nå sist mistet han noe da han var her. Visittkortet til byens beste advokat, fryktet av barnevernet tilogmed, og jeg får heeelt noia her. Tårene triller og jeg har vondt i magen. Jeg bare VET det har med oss og barnet å gjøre. Hva gjør jeg nå da? Sitter og venter? Vil barnevernet og advokaten til bf bruke fortiden mot meg for å ta barnet mitt? Jeg har jo vært stabil lenge, kan fremlegge mer enn nok dokumentasjon på det også. Hva med opptakene han har fra kranglene? Vil debli brukt mot meg? Er det i det hele tatt lov å ta opp folk sånn? Jeg vet jeg ikke har noe å frykte ang barnet mitt, jeg har god kontakt med helsesøster som følger oss opp tett etter mitt ønske fordi jeg kan være usikker på meg selv til tider i den grad at jeg ikke stoler på at jeg er flink nok. Mangel på selvtillitt kalles det kanskje. Men helsesøster har ingen bekymringer, så jeg vet jeg duger som mamma, og mine fortidsproblemer syns ikke i det daglige, annet enn når jeg og bf krangler, han provoserer og jeg blir sint og slenger mye dritt. Men å si ting i sinne gjør vel ganske mange? Vektlegges det noe særlig? Uff, jeg vet jeg ikke kommer til å takle så bra om hele fortiden min skal kastes opp i ansiktet mitt igjen, jeg har jobbet så hardt og lenge for å komme over det og klare å leve med det. Det er fullstendig kaos i hodet mitt akkurat nå... takk for at du orket å lese...
2små og en blå Skrevet 21. juni 2012 #2 Skrevet 21. juni 2012 Jeg tviler på at han har noen sak på deg. Lydopptak av deres krangler tror jeg heller ikke han kan bruke mot det på noe som helst måte. Skjønner godt at du er engstelig men ikke ta sorgene på forskudd. Du sier det selv at du ikke har noe å frykte så stol på deg selv. Det er mitt råd til deg hvertfall Ønsker deg lykke til og ta med deg disse ordene på veien... People will hate you, rate you, shake you and break you. But how strong you stand is what makes you.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #3 Skrevet 21. juni 2012 Sikker på at han mistet det? Han har ikke lagt det igjen for å skremme deg? Har han brukt slike midler mot deg før - lik "tomme trusler"? Om han kan bruke det? Tvilsomt, men hva blir sagt? At du føler deg udugelig som mor? At du er det? En god advokat kan sikkert bunne opp saken sin i det som har blitt sagt, men så lenge du ER en god mor så er det noe annet. Du sier selv du har god kontakt med hs og barnevern. Jeg ville uansett tatt kontakt med en advokat som har peiling på barnefordelingssaker og hørt der. Det er ditt første trekk, alltid vær ett skritt foran.
Toocute Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Det er ikke lov til å ta lydopptak på noen uten at de iKKE vet det. Så det kan derfor ikke brukes. Trodde ihvertfall ikke i slike saker? For alle som du sier, kan jo krangle.
3gutter_og_1jente Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Om han kan bruke det mot deg? Ja, det kan og vil han sikkert gjøre, men om det vil bli tatt hensyn til er en helt annen sak. Så lenge du har det bra og er stabil nå, og siden det er så mange år siden så har du nok ikke noe å frykte. Jeg tenker litt sånn at han "mistet" det for å skremme deg. Og selv om bv lar seg "skremme" av dette firmaet, er det ikke sikkert en dommer gjør det. Så lenge ingen blir enige så er det jo til syvende og sist en dommer som må avgjøre det. Får håpe det ikke går så langt da ønsker deg masse lykke til og får håpe dette bare er en tom trussel fra hans side.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Fra datatilsynets sider: " Kan privatpersoner gjøre lydopptak av samtaler eller møter? Lydopptak du som privatpersoner gjør for rent private eller personlige formål reguleres ikke av personopplysningsloven. Hvis du for eksempel som NAV-bruker, kunde, arbeidstaker eller i familierelasjoner gjør opptak for å sikre bevis fordi du mener du har et rettskrav som enkeltperson, står ikke personopplysningsloven til hinder for dette. Opptaket kan ikke brukes til noe annet enn til det private formålet.Lydopptaket kan likevel være ulovlig etter straffeloven dersom du ikke selv er tilstede og det gjøres opptak med skjult utstyr, eller hvis du selv ikke deltar i samtalen som tas opp." Det ser da ut som om han har lov til å ta opp lranglene deres siden han selv tar del i dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå