Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 Jeg og mannen skal ta med barna til USA i sommer, og da jeg fortalte dette til min mor ble hun rasende. Hun kom med utsagn som "det er ren tortur", "ingen foreldre gjør vel ikke noe så vondt mot barna frivillig", "det er jo livsfarlig" og "tenk på den lange flyreisen". Vi skal reise til Florida, og vi har 3 barn. De er 7 mnd, 4 år og 6 år. Grunnen til at vi skal dra er at jeg var utvekslingsstudent for noen år tilbake, så ble vi invitert i et bryllup så tar vi ferien dit med barna i samme slengen. Vi skal være der i 3 uker, så jeg ser ikke det store problemet siden vi ha fått lånt et hus av noen kjenninger. Vet jo at det er mye å pakke og en del å tenke på, men er jo ikke så mye mer enn å dra til syden i ett par uker! Er jeg for optimistisk når det kommer til denne turen, eller burde vi har tenkt oss enda nøyere om? Ble bare litt skeptisk, men lurer på om det kan ha noe med at hun aldri har reist på ferie med oss barna selv. Nei, jeg vet ikke! Ferien drar vi på uansett, men fikk litt dårlig samvittighet!
khm Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Nei tortur er det da vel ikke. USA er da vel ett trygt land og dra til vel? Bare husk forsikring hvis dere må på sykehus for ellers kan det bli svindyrt ikkr ha dårlig samvittighet når noen sier noe sånt, litt kunnskapsløst!
Rose04 Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Nei, USA er jo et supert ferieland med barn. Flyturen er jo ikke noe å tenke på når barna er 4, 6 og 7 mnd. De største er jo så store at de klarer det uten problem vil jeg tro og minsten er jo i sånn alder da det et morsomt bare å sitte på fanget og se på ting. Ville ikke hatt noen betenkeligheter med å dratt. Uansett er det mye å finne på i Florida, korte kjøreavstander hvis dere leier bil og masse for ungene. Disney land, flotte strender osv. Vi var i Florida med søsteren min og hennes 3 barn som da var 6, 4,5 og 1,5 år, og barna snakker stadig om at de vil tilbake dit. Og foreldrene planlegger nok en tur til snart. Reis, og ikke ga dårlig samvittighet, det er perfekt for barn og voksene!
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 21. juni 2012 #4 Skrevet 21. juni 2012 Hehe, dette går nok helt fint Det er jo en lang flyreise, og mye som skal planlegges, men det blir nok en finfin tur Mine foreldre dro meg ut i verden som baby, og har vært kloden rundt iløpet av mitt lille liv. Det er mye planlegging, men superspennende og utviklende ikke minst Utsagnene til din mor er virkelig uforståelige. Hun burde finne en ordbok og lære seg betydningen av "tortur"
Isola&Lille+julegave Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Helt tydelig at din mor ikke vet hva hun snakker om!! Ikke ha dårlig samvittighet! Min mor hadde samme tendensen som din. Hun har selv så vidt vært over svenskegrensen.... Jeg har reist mye med mitt barn på 18 mnd. (Tyrkia, Slovakia, Israel, Irland), og hun har skjønt at det går kjempefint! Det kommer nok din mor til å innse også. Etterhvert....
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Nei, det er ikke tortur. Vi har reist til både USA og Thailand med 3 barn i den alderen og vi har hatt det supert!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 Med fare for å lage en lang tråd, husk vaksine og forsikring
It's all about me Skrevet 21. juni 2012 #8 Skrevet 21. juni 2012 Har resit med barn til USA to ganger. Eldstemann som er den eneste som har vært med på begge turene har da vært 2 og 4 år. Elsker USA som ferieland da det tilfredstiller både voksne og barn, samt at en billig for fornyet garderoben for en rimlig penge Men kort fortalt: Eldstemann spør stadig om når vi ikke kan reise til USA igjen snart, og det hadde han vel ikke gjort om det var fælt der.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #9 Skrevet 21. juni 2012 Jeg har liten forståelse for foreldre som kommer med slike utsagn når de ønsker å gjøre noe fint som familie og skape gode minner for barna. Greit nok at dere vil oppleve at noen ting kan bli slitsomt osv, men det får være måte på å være negativ, virker som hun prøver å få dere til å føle dere som grusomme foreldre som tar med dere barna til USA. Nei, det er ikke tortur, og god ferie!
Musemora Skrevet 21. juni 2012 #10 Skrevet 21. juni 2012 Det går helt fint. Vi har akkurat vært der. Ungene storkoser seg. Lette å legge om kvelden blir de og. Vi ga dem vallergan på turen hjem så de sov hele veien fra new York! Ingen vaksiner trengs. God tur. Jeg er skikkelig misunnelig.
PeppaPig Skrevet 21. juni 2012 #11 Skrevet 21. juni 2012 Er da ikke tortur det, tror dere kommer til å få det helt topp i Florida. Bare husk reiseforsikring og solkrem Vi bor i USA så er det da tortur å dra tilbake til Norge på ferie? Det er jo samme lange flyreise og for oss så er det jo eksotisk å dra tilbake til hjemlandet vårt Vi har tatt fly frem og tilbake ganske mange ganger nå og det har gått helt supert. Litt jetlag når vi kommer til Norge men det har gått seg til etter et par dager. Ikke noe jetlag når vi kommer tilbake til Statene, da er vi i rute igjen med en gang God tur!
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 21. juni 2012 #12 Skrevet 21. juni 2012 Jeg og mannen skal ta med barna til USA i sommer, og da jeg fortalte dette til min mor ble hun rasende. Hun kom med utsagn som "det er ren tortur", "ingen foreldre gjør vel ikke noe så vondt mot barna frivillig", "det er jo livsfarlig" og "tenk på den lange flyreisen". Vi skal reise til Florida, og vi har 3 barn. De er 7 mnd, 4 år og 6 år. Grunnen til at vi skal dra er at jeg var utvekslingsstudent for noen år tilbake, så ble vi invitert i et bryllup så tar vi ferien dit med barna i samme slengen. Vi skal være der i 3 uker, så jeg ser ikke det store problemet siden vi ha fått lånt et hus av noen kjenninger. Vet jo at det er mye å pakke og en del å tenke på, men er jo ikke så mye mer enn å dra til syden i ett par uker! Er jeg for optimistisk når det kommer til denne turen, eller burde vi har tenkt oss enda nøyere om? Ble bare litt skeptisk, men lurer på om det kan ha noe med at hun aldri har reist på ferie med oss barna selv. Nei, jeg vet ikke! Ferien drar vi på uansett, men fikk litt dårlig samvittighet! Nei, men jeg har en "Gym-Form Plus" (treningsapparat med elektroder) du kan kjøpe for en billig penge, hvis du vil.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #13 Skrevet 21. juni 2012 Jeg og mannen skal ta med barna til USA i sommer, og da jeg fortalte dette til min mor ble hun rasende. Hun kom med utsagn som "det er ren tortur", "ingen foreldre gjør vel ikke noe så vondt mot barna frivillig", "det er jo livsfarlig" og "tenk på den lange flyreisen". Vi skal reise til Florida, og vi har 3 barn. De er 7 mnd, 4 år og 6 år. Grunnen til at vi skal dra er at jeg var utvekslingsstudent for noen år tilbake, så ble vi invitert i et bryllup så tar vi ferien dit med barna i samme slengen. Vi skal være der i 3 uker, så jeg ser ikke det store problemet siden vi ha fått lånt et hus av noen kjenninger. Vet jo at det er mye å pakke og en del å tenke på, men er jo ikke så mye mer enn å dra til syden i ett par uker! Er jeg for optimistisk når det kommer til denne turen, eller burde vi har tenkt oss enda nøyere om? Ble bare litt skeptisk, men lurer på om det kan ha noe med at hun aldri har reist på ferie med oss barna selv. Nei, jeg vet ikke! Ferien drar vi på uansett, men fikk litt dårlig samvittighet! Nei, men jeg har en "Gym-Form Plus" (treningsapparat med elektroder) du kan kjøpe for en billig penge, hvis du vil. Hva er det for noe? Ja, men da skal vi reise med god samvittighet! Tror hun bekymrer seg siden hun omtrent aldri har reist med fly, og aldri tatt oss med på en slik ferie da vi var små! HI
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2012 #14 Skrevet 22. juni 2012 Vi har reist frem og tilbake med barna våre hver sommer i 10 år til USA (mannen min er amerikansk). Jammen har vi ikke vært i USA ved juletider også noen ganger. Har aldri vært noe problem, tror moren din både er fordomsfull og ikke minst mangler reiseerfaringer. Barn har ikke vondt av å reise til andre steder enn Strømstad og dyreparken ;o) God tur!!
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 22. juni 2012 #15 Skrevet 22. juni 2012 Jeg og mannen skal ta med barna til USA i sommer, og da jeg fortalte dette til min mor ble hun rasende. Hun kom med utsagn som "det er ren tortur", "ingen foreldre gjør vel ikke noe så vondt mot barna frivillig", "det er jo livsfarlig" og "tenk på den lange flyreisen". Vi skal reise til Florida, og vi har 3 barn. De er 7 mnd, 4 år og 6 år. Grunnen til at vi skal dra er at jeg var utvekslingsstudent for noen år tilbake, så ble vi invitert i et bryllup så tar vi ferien dit med barna i samme slengen. Vi skal være der i 3 uker, så jeg ser ikke det store problemet siden vi ha fått lånt et hus av noen kjenninger. Vet jo at det er mye å pakke og en del å tenke på, men er jo ikke så mye mer enn å dra til syden i ett par uker! Er jeg for optimistisk når det kommer til denne turen, eller burde vi har tenkt oss enda nøyere om? Ble bare litt skeptisk, men lurer på om det kan ha noe med at hun aldri har reist på ferie med oss barna selv. Nei, jeg vet ikke! Ferien drar vi på uansett, men fikk litt dårlig samvittighet! Nei, men jeg har en "Gym-Form Plus" (treningsapparat med elektroder) du kan kjøpe for en billig penge, hvis du vil. Hva er det for noe? Ja, men da skal vi reise med god samvittighet! Tror hun bekymrer seg siden hun omtrent aldri har reist med fly, og aldri tatt oss med på en slik ferie da vi var små! HI Et treningsapparat med elektroder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå