Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 Jeg skjønner at de sangene som ikke er så kjent ikke er der, men f.eks "we are the world" med Michael Jackson og sanger fra Beatles ikke er der? Liker litt gammel musikk jeg...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Noe feil hos deg da.. Begge eksemplene dine kommer opp her.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Men ikke de originale Får opp mange versjoner, men ikke de er er vandt med. HI
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 #1 Beatles Now (søkeord) Der er hvertfall orginaler. Og "We are the wold" er jo kjempe fin på Demo versjonen.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #5 Skrevet 21. juni 2012 Det er det som er den store ulempen med Spotify & wimp. En annen ting er når du har laget en spilleliste, så plutselig er det sanger som blir utilgjengelige. Jeg har betalt for premium helt siden Sptify det kom, men nå har jeg sagt det opp. Blir så frustrert når de forandrer hele tiden på hvilken musikk som er tilgjegelig. Som regel spiller jeg/vi de samme sangene, og da blir det rimliger å bare kjøpe de i itunes el. Da kan jeg ha de på iphone, og barna på sine ipoder uten noe tull. Jeg har fortsatt en gratis versjon av Spotify bare for å kunne høre div. som folk legger ut på facebook.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 Det har med opphavsrett å gjøre. Spotify eier ikke noe musikk, de kjøper eller leier distribusjonsretten fra plateselskapet som eier den. Enkelte store selskaper har sagt nei til en slik avtale med Spotify, og enkelte trekker seg underveis. Da uteblir eller forsvinner musikken som dette selskapet eier. Beatles' plateselskap Apple Corp. er jo kjent for å være omtrent like harde på copyrighten som Disney. Det er derfor det nesten aldri brukes Beatles-originalmusikk i filmer, reklame, etc. (Men ofte nesten helt like "tribute"-innspillinger med andre artister.) Når det kommer til Spotify, så tenker de vel at de har et så stabilt salg på CD at de ikke trenger å være med på det digitale markedet.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 For øvrig er det små selskaper som tjener mest på å markedsføre seg på Spotify, mens store selskaper med etablerte artister ikke trenger det. De tjener uansett mest på CD-salg og radiospilling. Sånn sett funker Spotify bra til å finne ny musikk man ikke har hørt før. PS "#1 Beatles Now" er ikke Beatles som synger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå