wildberry Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 I forrige svangerskap fikk jeg et par store åreknuter på høyre lår, samt en liten på høyre legg. Nå er jeg gravid igjen med tredjemann, og det har bare eksplodert i åreknuter på samme bein. Nå er store deler av leggen dekt av åreknuter + at jeg har fått flere store på låret også. Nesten så jeg ser at det sprer seg ... jeg er bare 26 uker på vei. Hjelpes, hvordan skal dette gå? Noen som har erfaringer med åreknuter? De er ikke plagsomme fysisk, men jeg kjenner at det plager meg veldig psykisk.. kvier meg veldig for å gå i shorts/korte tights da det er SKIKKELIG stygt å se på! Kan man få dekket fjerning av åreknuter i det offentlige? Eller må man betale sev og gjøre det privat?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Føler med deg! Har også mange stygge åreknuter som er kommet etter svangerskap. Man får ikke dekket fjerning med mindre man har fysiske plager (jeg har ikke forsøkt å lyve på meg smerter så jeg vet ikke hvor enkelt dette evt er...) Operasjon / laser privat koster et sted mellom 20.000 - 30.000. Jeg sparer og satser på å fjerne de før neste sommer:)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Du får bruke støttestrømper de dagene det ikke er for varmt, eneste som hjelper. Har mange mange mange jeg også, der ut som et kart over de største elvene i verden nedover bena, noen er skikkelig klumpete og buler ut. Blitt verre og verre for hvert svangerskap. Jeg blåser i det jeg da, går i shorts og kjole uten å bry meg om de i det hele tatt. Om det er de verste skadene fire svangerskap lager på kroppen skal ihvertfall ikke jeg klage
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Det finnes en nyere metode som de bruker på Colosseum-klinikken i Oslo. Har sett noen som har vært der og fått veldig bra resultater, tror prisen lå på 18 000-20 000. Bruk støttestrømper så mye som mulig under svangerskapet og ellers om du står og går mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå