Gå til innhold

Hvordan innrede med gule vegger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått leid ei perfekt stor og fin leilighet i et presset utleiemarked i byen min. Den er ganske ny (2006 tror jeg). Problemet er bare at det er en lys gul/beige med gultone-aktig tapet, og kirsebærparkett... Hater både gule vegger og kirsebærparkett, men vi får ikke lov å pusse noe opp.

Hvordan farger og materialer kan jeg innrede med for å nedtone gulfargen og den forferdelige parketten? Da tenker jeg på møbler, gardiner, pynteputer etc..

Badet er også innredet med hvite fliser med en blå bord midt på veggen. Hva kan passe å innrede badet med for å gi det et mer moderne preg? Da tenker jeg på matter, håndklær, såpekopper etc...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med maling?

neida...tjah,, hvitt funker til det meste eller hva?

Skrevet

Maling er det ENESTE som hjelper mot gult..

Sorry :-)

Skrevet

kjøp noen digre tepper som skjuler gulvet litt.

Huff jeg har også sånn fælt gulv, men ikke råd til å bytte.

Brunt passer fint til gult, da blir det sånn retropreg, hvis du liker det.

Skrevet

ÅÅÅÅÅ jeg hater gult. Hadde hÅpet det fantes en superfarge som gjorde at det gule inntrykket forsvant litt..

Dataverket, brunt passer jo sikkert greit til den fæle parketten ogsÅ.. FÅr legge vegg-til-vegg-teppe da ;)

Flere tips taes mot med glede :)

HI

Skrevet

Skaff mest mulig stæsj i sjokk-rosa så trekkes fokuset mot det og bort fra de gule veggene.

Kan ikke fatt at noen faktisk maler veggene gult.....

Skrevet

Kommer litt an på gulfargen. Kan funke å få til en litt sånn overdådig look med gule vegger. Har sett det funke.

Skrevet

Magia, tenker du da på med lysekroner etc? :)

HI

Skrevet

Ja. Tenker lysekroner, litt sånn gammeldagse flotte sofaer, antikviteter (eller nytt, men i den stilen). F eks gustavianske møbler (google det, så kommer det opp bilder med fine spisestuer f eks i den stilen). Gardiner i mørk rød med litt mønster i. Fine speil i gull med utskjæringer og masse mer.

Nå vet jeg ikke hva slags type du er og om det passer for deg da. Om du liker det minimalistisk er det grusomt med gult. Hehe :)

Skrevet

Ville spurt en gang til om å få lov til å male veggene.

Får du ikke lov til det, så bruk mest mulig hvite/antikkhvite ting som puter, gardiner osv. Og masse grønne planter.

Skrevet

Gule vegger er ikke mye pent, nei... Jeg ville ha hengt opp veldig veldig mange bilder, tett i tett i flere nivåer oppover veggen... Både fotografier, svart-hvitt, malerier, og tegninger... Bare ikke bruk hvite rammer, da ser veggene enda gulere ut. Tynne sølv-rammer er klassisk og fint til det meste av bilder..

Badet er det jo ikke så mye å gjøre med... Håndkler og såpekopper vil jo ikke fjerne den blå borden:-) Men, bare ikke kjør blå håndkler osv, men en hvilken som helst annen farge.

Gulvet kamufleres av tepper og filleryer.. Det er enklere enn vegg synes jeg. ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...