Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 Han er 2,5 år og livredd for fluer. Han får rett og slett helt panikk, hylgriner osv. Har prøvd å forklare han forskjellen på fluer og veps/humler og at fluene ikke er farlige, men det hjelper ikke og han springer inn og nekter å gå ut igjen. Noen med råd?
Jojo x3 Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Hva med å låne bok på biblioteket om insekter og fluer? Da kan dere se på bilder og prate om dem, kanskje det blir spennende også da og ikke bare skummelt.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Fluer er det aller verste jeg vet! Har ingenting imot humbler og bier.
**lykke!!** Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Min og var sånn, en dag vi spiste kvelds kom det en flue og satt seg på bordet, hysterisk ble han, jeg begynte å snakke med fluen, spurte om han var på besøk hos oss, hvor han bodde, spurte han om han var sulten og ville ha skive, så la jeg frem litt skive. Først så gutten rart på meg men ble fort med på leken og nå er det gøy når fluen kommer på besøk
Gjest Ziva Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Søta var slik, utrolig slitsomt. Så vi ga henne en fluesmekker ikke en flue som kommer levende unna nå.
Magia Skrevet 20. juni 2012 #6 Skrevet 20. juni 2012 Gutten min var også livredd, og han stivner litt til fremdeles. Jeg sa at han bare kunne si til flua at den skulle fly sin vei, og tulla litt og snakka med flua jeg også. Går bedre for hver gang nå
Musemorbr / Skrevet 20. juni 2012 #7 Skrevet 20. juni 2012 Gutten min liker dem og tror de er bittesmå fugler. Han peiker og sier pip pip pip.
stadig_større Skrevet 20. juni 2012 #8 Skrevet 20. juni 2012 Jeg var også redd for fluer når jeg var liten. Mormor bor ved siden av et jorde, så var ikke veldig gøy der.. Mormor skjønte lunta fort og sa bare rolig; næmmen, du må da ikke være redd for husflua Morten! Han bor her han... Da ble det noe helt annet og jeg trengte ikke være redd lengere faktisk så bor han der ennå..
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 21. juni 2012 #9 Skrevet 21. juni 2012 Min og var sånn, en dag vi spiste kvelds kom det en flue og satt seg på bordet, hysterisk ble han, jeg begynte å snakke med fluen, spurte om han var på besøk hos oss, hvor han bodde, spurte han om han var sulten og ville ha skive, så la jeg frem litt skive. Først så gutten rart på meg men ble fort med på leken og nå er det gøy når fluen kommer på besøk Så lurt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå