Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 Noen her inne som har blitt gravid når de har gått på cerazette? Jeg har selv gått på dem i ca 2,5 år nå og hittil ingen baby. Har heller ikke hatt mensen på rundt 2 år. Burde det bety at jeg er ganske sikret fra å ikke bli gravid? (pga mangelen på mensen, tenkte jeg på). Uansett så har jeg begynt å bli ille nervøs i det siste og det begynte etter en teit kommentar fra noen som lurte på om jeg var gravid... WTF? Jeg har alltid hatt litt mage altså, men det får da være grenser, tenkte jeg Men, når jeg fikk tenkt meg litt om og sjekka magen litt nærmere så skjønner jeg godt at hun spurte jeg.. den har jo blitt større! Jeg gikk ned ett par kg for litt siden, men nå har jeg plutselig gått opp 3 kg igjen på veldig kort tid Jeg har ikke vært noe kvalm eller noe, bare litt trøtt og slapp, men jeg har nettopp funnet ut at jeg har mangel på d-vitaminer, så det er nok grunnen. Men til sp.målene mine, hvis noen her har blitt gravide på cerazette, hvor lenge hadde dere gått på dem og hvordan fant dere det ut? OG, vises det på en graviditetstest om man er langt på vei? Vil tro at jeg kan være så mye som 4 mnd på vei OM jeg er gravid, men krysser virkelig fingrene for at jeg ikke er det og at jeg bare innbiller meg at magen er "så" stor
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Har ikke vært i din situasjon, men ta for all del en graviditetstest så fort som mulig. Testene viser ikke hvor langt på vei du er når det er snakk om kanskje opptil 4 mnd. Men er du gravid så vil de sikkert kunne måle nivå av gravidhormoner i kroppen for å få indikator på hvor langt på vei du er, og kanskje ta ultralyd ganske fort.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Takk for svar.. ja, jeg skal ta en test, var bare usikker på om det i såfall er for seint eller om jeg bør ta det hos lege.. Ingen som har vært i denne situasjonen her?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Takk for svar.. ja, jeg skal ta en test, var bare usikker på om det i såfall er for seint eller om jeg bør ta det hos lege.. Ingen som har vært i denne situasjonen her? Mest sannsynlig vil testen vise positivt om du er gravid, selv om du er langt på vei, men den kan vise negativt også om du er langt ute i svangerskapet (evt svak strek), fordi du har så mye HCG graviditetshormon i kroppen at testen blir "mettet" og dermed kan gi noe falskt utslag ettersom den er beregnet til å ta kun de første ukene etter graviditeten har startet. Viser den positivt er du uansett gravid, men viser den negativt og du likevel tror du er gravid (og selvsagt tar du da flere tester for å være sikker) så drar du til legen så måler de HCG i blodet ditt for å sjekke om du er gravid eller ikke. Hilsen nr 2
Berta_78 Skrevet 20. juni 2012 #6 Skrevet 20. juni 2012 Ble gravid på cerazette med første, hadde ikke mensen, så jeg mistenkte jo heller ikke graviditet. Tok en test fordi jeg helt uforklarlig hadde lagt på meg noen merkelige hoftekilo og fikk en rar følelse. Testen smalt i blått omtrent i det jeg tok den ut av pakken :-) Tre måneder..
dorri Skrevet 20. juni 2012 #7 Skrevet 20. juni 2012 Jepp! Jeg ble gravid på cerazette, hadde gått på de i noen år. Hadde mensen litt sånn on and off. Ta en graviditetstest, så får du hvertfall et svar.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #8 Skrevet 20. juni 2012 Offff.. kjente at jeg ble nervøs her nå, haha.. Da blir det test på meg denne uka! Dorri: Hvor langt på vei var du da, når du fant det ut?
Husbygger Skrevet 20. juni 2012 #9 Skrevet 20. juni 2012 Jeg ble også gravid på cerazette pluss at jeg amma midtersten! Forstod ikke at jeg var gravid før jeg ble så hissig på gubben som jeg aldri har vært hverken før eller siden. Hadde jo ingen mens, så jeg klarte jo ikke å finne det ut pga manglende mens liksom!! Var 9 + 3 uker på vei når jeg fant det ut!!
Jojo x3 Skrevet 20. juni 2012 #10 Skrevet 20. juni 2012 Jeg ble også gravid på dem med første. Hadde ikke mensen så tenkte ikke på det før jeg ble dårlig og oppblåst!
3 er nok! Skrevet 20. juni 2012 #11 Skrevet 20. juni 2012 (endret) Jeg kjeNner tre stk som er blitt gravide på cerazette. En av dem med svangerskap utenfor livmoren (som ikke er uvanlig når man går på denne pillen og blir gravid). Min fastlege og flere med nekter å skrive ut cerazette da det er veldig mange som blir gravide til tross for riktig bruk og fordi bivirkningene av pillen ved graviditet er alvorlige. Endret 20. juni 2012 av perlefisken
maimora Skrevet 20. juni 2012 #12 Skrevet 20. juni 2012 Jeg har blitt det, amma i tillegg. Hadde mensen jeg da, så jeg fikk mistanke da den uteble, pluss at jeg ble unormalt trøtt
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #13 Skrevet 20. juni 2012 Nå ble jeg bare ennå mer nervøs... Hvordan er det med svangerskap utenfor livmoren da? Vises det på en test?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå