Gå til innhold

Barn 9-10 år- innetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når må deres 9-10 åringer være hjemme om kvelden?

Tenker både på til vanlig og nå i sommerferien der de ikke skal opp tidlig..

(min går ikke på sfo så kan sove lenge i feriene ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine gutter på 8 og 11 år må inn mellom 19 og 19.30 når det er skole.

Nå som det er ferie kan de godt være ute til ca 20.

Skrevet

Jeg har ikke barn i den alderen ennå, men må bare kommentere svaret til #2 .. er ikke kl 20 veldig tidlig eller er det vi som er for "snill"?

Min på snart 5 får være ute til kl 20.30 - 21 når han har fri/ferie..

Naboguttene på 7-8 er ute til hvertfall 21 og noen til og med lenger.

Hva er "vanlig" ?

Skrevet

Svar til #3: Det kommer vel helt an på om barnet klarer å ta igjen de tapte timene på kvelden, morgenen etter. Mange barn våkner ved 7-tide okke som, og har store problemer med å snu dette. Da nytter det ikke å la ungen være oppe lenger...

I seng ved 8-halv 9 tida på hverdagen er helt fint for en 8-12 åring, om de skal opp halv 7 dagen etter.

Skrevet

Jeg lurer også på hva som er "vanlig"

Her pleier jeg å få yngste på 8,5 inn så hun er klar til sengen kl.20.00 på skoledager og eldste på 9,5 så hun er i seng før 20.30

Nå som de har ferie vet jeg faktisk ikke...

De har faktisk besøk av noen venner nå, så får se når de må hjem da ;)

Jentene skal få være lenge oppe i dag uansett og se på Justin Bieber kl 21.30 :)

Skrevet

Vår gutt på 9,5 år må være inn senest kl 20 på dager der han skal på skolen dagen etter, og andre dager ser vi rett og slett an, men normalt 20.30. Er vi ute selv kan det fort bli litt senere.

Skrevet
Svar til #3: Det kommer vel helt an på om barnet klarer å ta igjen de tapte timene på kvelden, morgenen etter. Mange barn våkner ved 7-tide okke som, og har store problemer med å snu dette. Da nytter det ikke å la ungen være oppe lenger... I seng ved 8-halv 9 tida på hverdagen er helt fint for en 8-12 åring, om de skal opp halv 7 dagen etter.

At de må inn og legge seg litt tidlig når det er skole o.l dagen etter, det skjønner jeg jo.. min må inn kl 18 og legger seg ca 19 når han skal i barnehage eller tidlig opp dagen etter.

Tenkte mer på at barn i skolealder må inn kl 20 når det er ferie..vi har slutta å tenke så mye på den leggetiden når de har fri og lar eldstemann kose seg litt ekstra ute.

Har hittil ikke hatt problemer i forhold til å la han være ute til rundt 21, virker som at han regulerer søvnbehovet sitt greit selv. Men ja, jeg skjønner jo at det fort blir noe annet om de ikke får nok søvn av å være oppe lenger.

Skrevet

Jeg har ei på 11 nå, og da er innetiden kl 21 på skolekvelder, og ca 21.30 og 22 nå i ferier(ikke helger i skoleåret, som er mer lik skolekvelder). Her snakker jeg om sommertiden og sommerhalvåret.

Slik har vi hatt det i et par år nå, og for oss fungerer dette. Så dere må se an hva som fungerer hos dere.

Leggetid er uansett senest kl 22 i ferier, og 21.30 på skolekvelder, så det blir kjapp kvelds de kveldene hun velger å være ute til grensen er nådd ;) Men hun er da kun rundt huset, eller hos naboen. Så sent hadde jeg ikke godtatt om hun var med venner lenger borte. Da hadde hun måttet komme hjem kl 20 om sommeren og kl 19.30 om vinteren, og så heller være ute i hagen eller hos naboen til kl 22 om sommeren og 21 på vinteren.

Men uansett er regelen at jeg skal vite hvor hun er til enhver tid, og med hvem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...