Gå til innhold

Erfaringer med Botox?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har tippet 30 for en stund siden og lurer på om jeg kanskje skal spandere på meg å freshe opp ansiktet litt. Føler meg liksom litt gusten og "dratt" i ansiktet.

 

Noen som har erfaring med botox el lignende her? Lurer spes på om det er mulig å bruke det til å løfte øyenbrynene litt for å se mer våken ut? Noen som skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde botox i sinnarynken mellom øynebrynene i fjor. Det gjorde ikke noe vondt å sette sprøytene og resultatet var helt ok.

 

Deilig å ikke være så anspent i musklene...

 

Men...jeg syntes det så litt merkelig ut når jeg hevet panna mi om du skjønner, altså når jeg hevet øyenbrynene, fordi det var kun på yttersiden at de løftet seg. Vanskelig å forklare, men det er som at øyenbrynene sitter fast i midten også kan du løfte på resten. Også fikk jeg et litt annet uttrykk i ansiktet, begynte å bruke noen muskler rundt nesa som jeg ikke har sett før.

 

Kommer jeg til å gjøre det igjen? Tja? Kanskje ikke i sinnarynken, men muligens rundt øynene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!:)

 

Jeg er hudterapeut, og jobber på en medisinsk klinikk hvor vi har en kjempedyktig sykepleier som setter botox og restylane.

 

Det som er så utrolig viktig hvis man skal ta botox / restylane eller andre fillere, er å gå til en dyktig autorisert behandler. Da blir resultatet helt naturlig og veldig fint, ingen vil kunne se at du har gjort noe... (kanskje bortsett fra dine beste venninner som du kanskje har betrodd deg til mtp linjer,rynker og løft)

 

Be om å få se autorisert behandlingskort hos sykepleieren du ender med å gå til:)

 

Det er veldig vanlig å benytte seg av fillere i dag, til og med den typiske "mannen/kvinne i gata" som man kanskje egentlig ikke skulle tro brydde seg så mye om utseendet, har i mange tilfeller tatt botox eller restylane.

 

Forskjellen på botox og restylane er at botox "bedøver" muskelaturen, mens restylane er mer som en "gelè" som fyller ut linjer, disse blir ofte brukt i kombinasjon.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Botox "løfter" vel ingenting. Den lammer jo muskulatur, så det er tvilsomt om du vil oppnå det du ønsker. Dessuten er folk som mangler mimikk i hele eller deler av ansiktet direkte skumle å snakke med...

 

Om du går til noen som er skikkelig gode på å nappe øyenbryn, så kan det ha en utrolig god effekt, det er dessuten helt uten bivirkninger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!:)

 

Jeg er hudterapeut, og jobber på en medisinsk klinikk hvor vi har en kjempedyktig sykepleier som setter botox og restylane.

 

Det som er så utrolig viktig hvis man skal ta botox / restylane eller andre fillere, er å gå til en dyktig autorisert behandler. Da blir resultatet helt naturlig og veldig fint, ingen vil kunne se at du har gjort noe... (kanskje bortsett fra dine beste venninner som du kanskje har betrodd deg til mtp linjer,rynker og løft)

 

Be om å få se autorisert behandlingskort hos sykepleieren du ender med å gå til:)

 

Det er veldig vanlig å benytte seg av fillere i dag, til og med den typiske "mannen/kvinne i gata" som man kanskje egentlig ikke skulle tro brydde seg så mye om utseendet, har i mange tilfeller tatt botox eller restylane.

 

Forskjellen på botox og restylane er at botox "bedøver" muskelaturen, mens restylane er mer som en "gelè" som fyller ut linjer, disse blir ofte brukt i kombinasjon.

 

Lykke til!

 

Men kan botox brukes til å gi er mer "våkent" uttrykk? Hvordan skjer det isåfall, hvor injiseres det?

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette lurer jeg også på. Noen som bruker botox rundt øynene og som kan dele sine erfaringer med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg fikk et fantastisk flott resultat på det du spør om!! Hun gikk på Colosseumklinikken i Stavanger fordi hun slet med svært tunge øyelokk og måtte hele tiden rynke pannen oppover for å få et våkent ansikt. De foreslo Botox i pannen og det løftet øyenbrynene og hun fikk penere panne og åpnere øyne!! På henne ser det helt naturlig ut, ikke stivt i det hele tatt!! Hun ser bare ut som 25 i stedet for 38 - hi hi :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke HI her, men dytter denne for å høre flere erfaringer. Kunne tenke meg botox i sinnarynken, men er så hysterisk redd for bivirkninger av ethvert slag. Noen som har hatt negative erfaringer, reaksjoner av noe slag, etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her!

 

Var hos hudlegen i dag (skulle dit for noe annet, men hadde tenkt litt på botox - derfor spurte jeg her på forhånd). Anyways, det er mulig å bruke botox til effekten jeg lurte på (altså løfte øyebrynene litt), men det er oftest som resultat av botox i pannen at dette skjer, ikke som en behandling for seg selv.

 

Man kan prøve å oppnå effekten uten å behandle hele pannen, men botox-sykepleieren kunne ikke garantere resultat ettersom det er vanskelig å vite hvor mye som trengs/eller det kan bli for mye og man kan risikere å se ut som jack nickholson, haha :)

 

Hun mente forøvrig jeg aldrig ville få noe rynker i pannen, og ikke trengte å løfte brynene - så happy days - jeg er fortsatt botoxfri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...