Gå til innhold

Smaksprøver baby 4 mndr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hs sa at tiden er inne for å gi lillemor smaksprøver. Hun snakket om at det er veldig lurt å la henne smake på mest mulig i de følgende månedene, men da gjerne rene matvarer.

Med storebror kjørte vi bare grøt egentlig, og litt frutkpure, og grønnsaksmos..

Har dere forslag til hva jeg kan la lillemor smake på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke helt enig, og syntes du gjorde rett med din første. Fordøyelsen er ikke klar for alt slags mat. Begynn med litt grøt. Det beste du kan gi er HOLLE som du får kjøpt på helsekostbutikker. økologisk, gir bra avføring og lite magetrøbbel. Vi begynte med den og er kjempefornøyd. Begynn med en skje om dagen. øk litt etter litt. Om babyen din er mett, så ikke begynn før 5 måneder med smaksprøver. Det er ikke behov for andre matvarer om melken han får nå metter. Jeg begynte på 5 mnd, og økte over en måned. Fikk bare litt hver dag. Ha grøten tynn og varm. Lettere å fordøye. Som du skriver over er også fruktpure kjempebra. Gulrot er noe av det reneste du kan begynne med. Gulrotsaft feks. Når jeg introduserte han for banan, så tok jeg litt skrapa banan i grøten, så overgangen skulle bli fin. Det som er viktig det første året med ny mat hele tiden er at du legger grunnlaget for ungen din. Er man forsiktig så kan du unngå allergier. :) Vil ikke annbefale å prøve noe annet enn grøt, grønsaksmos og fruktpure. Unngå syrlige frukter. Avacado er kjempebra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...