Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 hvordan merke at en lekker fostervann? kommer det mye eller lite?? har merket de siste dagene at jeg er mye våtere nedentil.. føler det er fuktigt i trusen hele tiden og at det kan renne litt av og til.. men er veldi lite, men er mer enn utfloden jeg er vande med.. unnskyld ekle detaljer.. håper på svar....
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Jeg hadde mistanke om å lekke fostervann i et av svangerskapene, og måtte inn på føden å sjekke. Det var flask alarm hos meg, men da fortalte de at det kan være små lommer med fostervann som det kan gå hull på før hovedposen. Utfloden kan også bli svært vannaktig og lett å forveksle med fostervann. Når vannet har gått hos meg, har det aldri kommet som et splæsj, men litt og litt. Du bør ta kontakt med føden eller jordmor å få sjekket det. Er det vannet som går, må du følges opp. Hvor langt er du på vei?
Dini Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 legg i et bind i trusa og ring til føden og snakk med de, de spør de riktige spm og tar deg evnt inn for sjekk (PROM-test)..
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 jeg er i uke 35 nå.. har mye kynnere,menssmerter og nedpress, men er først de siste dagene jeg har merket at jeg er mye våtere nedentil... er helt flytende, minner mer om vann enn utflod... men kommer veldig lite...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #5 Skrevet 20. juni 2012 Jeg lakk fostervann etter at slimproppen var gått. Kjente det når jeg reiste meg opp eller rett etter jeg hadde vært på do. Kom bare bittelitt. Fødselen startet av seg selv med et splash noen dager senere. Men lakk frem til fødsel. Var inne på føden og testet også, det kan jo være betryggende. Husker undersøkende lege mente at jeg hvert øyeblikk kom tilbake i fødsel, det stemte:) Dette var med min 1. fødte.
gutt11spire12 Skrevet 20. juni 2012 #6 Skrevet 20. juni 2012 Jeg lakk litt og litt med førstemann, var så lite at føden avviste at det var fostervann. Men han måtte settes igang fordi det var tomt. Jugde meg til slutt til en ul, fordi jeg slo meg ikke til ro med at alt var iorden, og heldigvis for det, måtte settes igang med engang da.
firebarnsmum Skrevet 20. juni 2012 #7 Skrevet 20. juni 2012 Jeg lakk nok fostervann nå før jeg fikk fjerdemann. Så det ikke før etter fødsel, for vannet gikk ikke under veis - og det lille som kom med barnet var brunt. Jeg hadde født tre ganger før, og trodde egentlig ikke at et skulle gå an at vannet gikk uten at en merket det. For de tre gangene var det ingen tvil for å si det slik:) Når jeg tenker tilbake til tiden rett før fødsel, så opplevde jeg det slik som du gjør nå. Helst om kvelden når jeg la meg ned i senga, da ble det vått og jeg måtte opp en tur på do for å skifte truseinnlegg. Jeg trodde at det bare var utflod. Måtte skifte et par ganger i løpet av dagen også, pga at det var vått. Råder deg til å ta en tur til jordmor for å få sjekket at det ikke er vannet som er i ferd med å gå. Kan være fare for infeksjon dersom du går sånn over tid. Ble mye styr med måling av feber og overvåkning på oss etter fødsel, nettopp pga. faren for at både barnet og jeg kunne bli syke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå