Gå til innhold

Uke 39, tok laksoberal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det er et kjerringråd for å få fødselen igang, og at det er lite smart pga styrtfødsel. Jeg er 100% for å IKKE teste ut disse rådene, har ingen tro på de, å mener babyen må få komme av seg selv.

Men jeg var desperat, følt meg forstoppet i flere uker nå. Tok 10 dråper idag tidlig, håper å få litt effekt i kveld. Om riene starter gjør det meg ingen ting, er moden å har 2cm.

Men, er det noen som har erfaring med fødsel og laksoberal? Eller er det bare et at de teite kjerringrådene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rier og rennemage høres ikke ut som noen ideell kombinasjon. Jeg hadde ikke ønsket meg det... Laxoberal kan gi ganske kraftige magesmerter, luft, kramper og diare. I verste fall utløser den irriterte tarmen rier og styrtfødsel, samtidig med magekrampene og diareen.

Men, det kan selvfølgelig gå bra. Jeg hadde ikke tatt Laxoberal om du ikke har brukt det før og kjenner virkningen av det på din kropp. Det er mye annet som kan brukes mot treg mage og forstoppelse, og babyen kommer når DEN er klar.

Skrevet

Jeg har pørvd "alt" annet for å få igang systemet. Som sagt, det var ikke ønskelig å ty til laksoberal.

Har tidligere hatt en ok virkning av det, ikke noe særlig "rennemage" effekt eller andre bivirkninger. Så håper ikke på det denne gangen heller, bare et lite push i systemet.

Min første fødsel startet med kraftige rier, og en times toalettbesøk før alt var tomt. Satt den timen med kraftige rier i tillegg. Var ikke akkurat nødvendig med klyster på fødeavdelingen ;-) Alt dette kom kun av rier, ingen påvirkning av avføringsmiddel. Holdt meg langt unna det sist.

Så det blir spennende, om dette har denne effekten. Da er det hvertfall tomt om jeg må reise på sykehuset, slipper å sitte "offentlig" å drite, verste jeg vet.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...