Gå til innhold

Hm. Hva har skjedd NÅ da? Ang. feriepenger og permisjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i barselpermisjon, og hadde satt opp "ferien" min denne måneden, altså ingen refusjon fra NAV denne måneden - men feriepengeutbetaling fra jobb.

Når jeg sjekker konto i dag morges, står det hele 56 000 kroner der - noe som bare ikke kan stemme. Jeg regner med at det må være feriepenger og ordinær lønn som er slått sammen når jeg raskt regner sammen (men har ikke sett lønnslipp ennå).

Har prøvd å ringe jobb for å høre, men ingen som svarer.

Det Må jo være feil?

Og hvordan ordnes dette opp i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke svar på spørmålet, men et annet spørsmål :-) Om du har feriepenger fra jobb i permisjonen, blir da pengene fra NAV forlenget tilsvarende? Feks 5 uker ferie fra jobb = 5 uker ekstra permisjonspenger?

Skrevet
Ikke svar på spørmålet, men et annet spørsmål :-) Om du har feriepenger fra jobb i permisjonen, blir da pengene fra NAV

forlenget tilsvarende? Feks 5 uker ferie fra jobb = 5 uker ekstra permisjonspenger?

Jo, man tar ut 5 uker ferie i løpet av permisjonstiden, og det er her feriepengene skal betales, dvs. at permisjonen "fryses". Disse ukene legger man da til ved slutten av permisjonen feks, og får utbetalt permisjonspenger da.

Det er iallfall sånn jeg har forstått det, men mulig jeg tar feil, altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...