Gå til innhold

Tyrkia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Tyrkia, hvordan er prisene der? Mat? Hva er lurt å kjøpe/ ikke lurt å kjøpe? Har aldri vært der før, har igrunn ikke vært særlig mye til utlandet i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det er noe kjekt å handle der, for selgerne er så innpåslitne, og de blir forbanna hvis du ikke kjøper noe. Men det er noen år siden jeg var der og har hørt at det har bedret seg i det siste.

Jeg syns ikke de hadde god kvalitet på klærne. Jeg kjøpte litt pynteting og noen putetrekk.

Ta med immodium forresten! God tur.

Skrevet

Vi skal til Tyrkia, hvordan er prisene der? Mat? Hva er lurt å kjøpe/ ikke lurt å kjøpe? Har aldri vært der før, har igrunn ikke vært særlig mye til utlandet i det hele tatt.

Det er billig i Tyrkia, både mat og klær/sko osv. Kan være litt dyrere der det er mye turister, men fremdeles billigere enn i land de bruker euro.

Middag for 2 barn og 2 voksne får man til gjerne 200-300 kr på restaurant, inkludert drikke.

På markedet pleier jeg å kjøpe vesker, sko til meg og barna, håndkler, krydder, litt klær til barna. Kjøper falsk merke klær og sko og de holder seg veldig godt. Kjøpte adidas treningssko i fjor sommer(falsk) og jeg trener2-3 ganger i uken og de er i god stand fremdeles.

Selgere kan være veldig innpåsliten, mitt tips er å si nei takk hvis de spør om du vil se på hva de selger også bare overse de:)

Skrevet

Tror man enten elsker eller hater det landet. Jeg setter aldri mine bein på tyrkisk jord noen gang igjen. God tur! ;-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Var der i fjor høst, men spiste ikke ute. Synes det var greit å handle, ingen som ble sure for at vi ikke kjøpte noe. Var ikke så masete der som i egypt, feks. Billig ting og tang:)

Skrevet

Dette lurer jeg også litt på... hva f.eks. er det som er billig og "lurt" (grei kvalitet) å kjøpe i Tyrkia?

Skrevet

familien våres drar bare til tyrkia..

de gangene vi har vært der så har vi kjøpt alt av klær, sko, vesker osv.. krydder også!! ;)

syns ogaså de første åra at de var innpåslitne, men det har roa seg masse.. det er 10 ganger værre i egypt!!

sist hele familien våres dro til tyrkia sammen var i 2008 og da brukte vi ca 1000 kr for hele familien på mat, is og drikke løpet av hele dagen.. er vel ikke så veldig mye dyrere der nå tror jeg!! :)

Skrevet

Tror ikke det er lovlig å frakte inn krydder (urter) til Norge slik uten videre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...