Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #1 Skrevet 20. juni 2012 Vår snuppe er 1o mnd og det er tid for nattavvenning siden mor skal begyne å jobbe igjen. Vi tenkte også at det snart er på tide at hun sover på eget rom, og en venninne foreslo å slå det sammen. Dvs at vi flytter henne inn på eget rom og også da slutter med nattamming. For da ville hun forbinde flytting med at det har skjedd noe nytt og at da også pupp om natten er slutt. Men jeg vet ikke om dette er så lurt? Blir det ikke "mye" for henne på en gang da? Nattavvenne først og så flytte når hun er vant til det? Eller? Og hvordan gjøre nattavvenningen? Mor sove et annet sted noen netter og far trøste og tilby vann? Gi pupp før leggetid og når det er morgen? Som er når? 6? Far vil jo gjerne sove lenge i sin permisjon og er litt imot at jeg skal vekke henne for å amme før jeg drar på jobb, men jeg må jo det for å få ammet henne, eller må det jo gjøres på natta ved 3-4 tida som til nå. Hvordan gjorde dere dette? Og så aldri gi pupp på natta selv om hun sliter med ei tann eller er dårlig, det er vel viktig å være konsekvent? Jeg har tenkt å amme til litt etter barnehagestart for å hjelpe henne med litt antistoffer da, og litt kos også selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #2 Skrevet 20. juni 2012 Her har ungene (4 stk) flyttet inn på annet rom og blitt nattavvent i samme runde, gikk helt fint. Det var mannen som da gikk inn og tilbydde vann til dem. Det tok 3 dager med to av dem, ene tok det 5 dager med, og minste 8 dager (siste tok lengre tid, da mannen var borte støresteparten av avveningen, så det var jeg som kom inn, men det gikk jo bra det også Trengte bare noe mer trøst og bekreftelse på at jeg var i nærheten
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #3 Skrevet 20. juni 2012 Vår snuppe er 1o mnd og det er tid for nattavvenning siden mor skal begyne å jobbe igjen. Vi tenkte også at det snart er på tide at hun sover på eget rom, og en venninne foreslo å slå det sammen. Dvs at vi flytter henne inn på eget rom og også da slutter med nattamming. For da ville hun forbinde flytting med at det har skjedd noe nytt og at da også pupp om natten er slutt. Men jeg vet ikke om dette er så lurt? Blir det ikke "mye" for henne på en gang da? Nattavvenne først og så flytte når hun er vant til det? Eller? Og hvordan gjøre nattavvenningen? Mor sove et annet sted noen netter og far trøste og tilby vann? Gi pupp før leggetid og når det er morgen? Som er når? 6? Far vil jo gjerne sove lenge i sin permisjon og er litt imot at jeg skal vekke henne for å amme før jeg drar på jobb, men jeg må jo det for å få ammet henne, eller må det jo gjøres på natta ved 3-4 tida som til nå. Hvordan gjorde dere dette? Og så aldri gi pupp på natta selv om hun sliter med ei tann eller er dårlig, det er vel viktig å være konsekvent? Jeg har tenkt å amme til litt etter barnehagestart for å hjelpe henne med litt antistoffer da, og litt kos også selvsagt. Vi nattavvente og flyttet rom samtidig,- da han begynte å sove natta gjennom (ca 6-7 mnd) flyttet vi han over på eget rom. Det gikk strålende, far var inne med vann hvis han våknet den første uka, slik at han ikke skulle forbinde meg med melk. Han fikk pupp før han la seg, og pupp på morgenen (tror jeg, husker ikke helt), før jeg la han i senga til far der han sovnet igjen....så fikk de sove litt lengre begge to:-)
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2012 #4 Skrevet 20. juni 2012 Mange sier at det er lettere å nattavvenne på eget rom, der barnet ikke våkner av melkelukt. De anbefaler også at far som ikke lukter pupp går inn og roer ned barnet hvis barnet våkner på natten. Så det er absolutt lurt å kombinere disse to tingene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå